گریستن برای امام حسین(ع) زمینه‌ساز رشد و کمال انسان است
کد خبر: 4167403
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹
حجت‌الاسلام مؤمنی:

گریستن برای امام حسین(ع) زمینه‌ساز رشد و کمال انسان است

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه کسی که برای امام حسین(عج) گریه نکند، به کوری قلب و کوری چشم ظاهر مبتلا می‌شود، و نمی‌تواند ببیند، افزود: بکا و گریستن برای امام حسین (عج) زمینه رشد و کمال را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن مؤمنی، استاد حوزه علمیه قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از مرکز خبر مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن مؤمنی، استاد حوزه علمیه قم، در آیین عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) که امروز 15 شهریورماه، همزمان با اربعین حسینی و در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان اینکه واقعه عاشورا از جهت‌های فردی، اجتماعی و تاریخی پیامدهای مؤثری داشت، اظهار کرد: یک فرد خبیث، در این ایام خواست، به گونه‌ای مردم را نسبت به حرکت اربعین سست کند، اما نتوانست و نقشه او نقش برآب شد.

وی با اشاره به اینکه بدانید که این حرکت عظیم، از ابعاد فردی، اجتماعی و تاریخی برخوردار است، گفت: باید در جامعه آرمانی مهدوی اخلاق حاکم شود، در این جامعه شاهد نزدیک‌تر شدن قلب‌ها به یکدیگر هستیم و به برکت امام حسین(ع)، این نزدیکی قلب‌ها به یکدیگر محقق شده‌ است.

مؤمنی با بیان اینکه موکب‌ها به کسانی که در مسیر پیاده‌روی اربعین قدم بر می‌دارند، عاشقانه خدمت می‌کنند و این روحیه باید در جامعه آرمانی مهدوی حاکم باشد، تصریح کرد: اگر کسی می‌خواهد در جامعه آرمانی مهدوی مؤثر باشد و به امام زمان(عج) نزدیک شود باید بر سفینه نجات سوار شود.

وی با اشاره به اینکه با بیان مصیبت سیدالشهدا، قلب‌ها محزون و آه کشیده می‌شود و این نزد خدا پادش زیادی دارد، بیان کرد: هر چقدر دل برای امام حسین(عج) بسوزد، زمینه تعالی و کمال بیشتر فراهم می‌شود، اینکه برخی‌ها می‌گویند که نگریستن بهتر از گریستن است، حرف نادرستی است.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید براینکه کسی که برای امام حسین(عج) گریه نکند، به کوری قلب و کوری چشم ظاهر مبتلا می‌شود، و نمی‌تواند ببیند، افزود: بکا و گریستن برای امام حسین (عج) زمینه رشد و کمال را فراهم می‌کند.

انتهای پیام
captcha