تردد بیش از 3 میلیون زائر اربعین در قم
کد خبر: 4167414
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم خبر داد؛

تردد بیش از 3 میلیون زائر اربعین در قم

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم گفت: استان قم تا به امروز میزبان زائرین از ۱۲ کشور بوده است. بر اساس آمار تا روز دوشنبه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم قم برای حضور در مراسم اربعین از مرز‌ها خارج شده‌اند و تاکنون بیش از 3میلیون زائر اربعین از قم تردد کرده‌اند.

ابوالقاسم مقیمی، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قمبه گزارش ایکنا از قم، ابوالقاسم مقیمی، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم، امروز 15شهریورماه در حاشیه بازدید از مواکب تخصصی فرهنگ و هنر کادر نوجوان کانون‌های مساجد قم در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین واقع در بلوار پیامبر اعظم(ص) گفت: ستاد اربعین استان قم فعالیت‌های خود را از ۳ ماه پیش با تشکیل کمیته‌های مختلف آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه در دیروز و امروز جاماندگان اربعین حسینی(ع) در شهر مقدس قم، مسیر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران را در بلوار پیامبر اعظم(ص) پیاده‌روی می‌کنند، گفت: شب اربعین به علت همزمانی با شب چهارشنبه و شب زیارتی مسجد مقدس جمکران شاهد حضور چشمگیر زائران در این مسیر بودیم.

مقیمی با اشاره به خدمت‌رسانی مواکب در مسیر پیاده‌روی افزود: امسال با توجه به تجمیع بسیاری از مواکب شاهد فعالیت 50 ایستگاه در قالب 28 موکب در این مسیر هستیم؛ از جمله مواکب تخصصی فرهنگ و هنر کادر نوجوان کانون های مساجد قم که 20 مسجد همکاری دارند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم تصریح کرد: استان قم تا به امروز میزبان زائرین از ۱۲ کشور بوده است. بر اساس آمار تا روز دوشنبه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم قم برای حضور در مراسم اربعین از مرز‌ها خارج شده‌اند و تاکنون بیش از 3میلیون زائر اربعین از قم تردد کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت مواکب تخصصی فرهنگ و هنر کادر نوجوان کانون‌های مساجد قم، تصریح کرد: یکی از اقدامات شایسته کانون‌های مساجد در یک سال اخیر استفاده از نوجوانان در کادر کانون‌ها بوده که نتایج بسیار خوبی را در پی دارد.

انتهای پیام
captcha