طنین روضه سیدالشهدا(ع) بر بلندای بام تهران
کد خبر: 4167469
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷

طنین روضه سیدالشهدا(ع) بر بلندای بام تهران

مجموعه فرهنگی تفریحی ورزشی توچال، در اقدامی متفاوت با برپایی موکب‌های خدمت و پذیرائی، فرهنگی، هنری و روضه سیدالشهدا(ع) حال و هوای متفاوتی برای پذیرایی از عاشقان اباعبدالله فراهم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی، تفریحی و ورزشی توچال، همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی، این مرکز با برپایی موکب‌های خدمت و پذیرائی، فرهنگی، هنری و همچنین نوای نی و موسیقی زنده آئینی و صدای دهل و روضه سیدالشهدا و فراهم سازی حال و هوای متفاوت برای پذیرایی از عاشقان و رهگذران جاده سلامت با استقبال خوب شهروندان روبرو شد. 

پیاده‌روی مخاطبان در شب اربعین تا ایستگاه یک بام تهران با حضور اقشار مختلف مردم‌ و با همراهی علاقمندان به اهل بیت(ع) برگزار شد.عاشقان سیدالشهدا که امسال نتوانستند در مراسم پیاده‌‌روی اربعین حسینی در کربلای معلی شرکت کنند، خود را به مجموعه تفریحی ورزشی توچال رسانده و با حضور در جاده سلامت، گوشه‌هایی از حال و هوای معنوی کربلا را تجربه کردند.

موکب‌ها در سه بخش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و خدمت و پذیرایی به مردم خدمت‌رسانی داشتند.در بخش فعالیت‌های هنری، گروه موسیقی زنده آیینی هنرمندان با نی‌نوازی و نواختن طبل و دهل به ساحت مقدس امام حسین(ع) و یاران باوفایش عرض ادب کردند. 

روح الله امداد، مدیرعامل مجموعه تفریحی ورزشی توچال، با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی در جای جای شهر تهران گفت: یکی از وظایف ما در این مجموعه ایجاد فضایی سالم برای تفریح و ورزش و نشاط‌آفرینی و سلامت‌بخشی مردم است اما معتقدیم در عین توجه به موضوع سلامت، باید برنامه‌های فرهنگی و هنری متعدد متناسب با ایام و‌ رویدادهای ملی و آیینی مذهبی برگزار کنیم. بدون شک انتقال مفاهیم دینی در قالب زبان هنر و فرهنگ بهترین کارکرد و اثربخشی را بر نوجوانان و جوانان ما داشته و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری اربعین سید الشهدا در مجموعه تفریحی ورزشی توچال افزود: فرصت اربعین را مناسب دیدیم تا مراسم تداعی پیاده روی اربعینی و اجتماع موکب‌های خدمت و پذیرایی و فرهنگی و هنری را در مجموعه تفریحی ورزشی توچال برگزار کنیم.‌ جاده سلامت این مجموعه تفریحی ورزشی که از در ورودی تا ایستگاه شماره یک ادامه دارد، بهترین محل برای برگزاری این رویداد بود، چرا که محل تردد اقشار مختلف شهروندان و خانواده‌هایی است که برای پیاده‌روی به اینجا می‌آیند.

امداد در هدف از برگزاری این رویداد تصریح کرد: علاوه بر برنامه‌های آیینی و عزاداری هنرگاهی نیز با حضور هنرمندان برپا شد تا در قالب موسیقی زنده آیینی و نقاشی زنده عرض ادب کنند. نقاشی خلاقانه‌ای و انتزاعی زنده در اینجا کشیده شده تصویر گویایی از رشادت، شجاعت و وفاداری یاران امام حسین(ع) است که در برابر چشمان نسل جوان به ویژه کودک و نوجوان قرار گرفت. 

انتهای پیام
captcha