240 هزار نفر از فارس زائر اربعین شدند
کد خبر: 4167500
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۸
علوی:

240 هزار نفر از فارس زائر اربعین شدند

دبیر ستاد اربعین حسینی استان فارس با اشاره به پایان یافتن مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق گفت: از استان فارس بیش از 240 هزار نفر در سامانه سماح برای پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت‌نام کردند.

سیدمجتبی علوی، دبیر ستاد اربعین حسینی فارسسیدمجتبی علوی اردکانی، دبیر ستاد اربعین حسینی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به پایان یافتن مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق گفت: از استان فارس بیش از 240 هزار نفر در سامانه سماح برای پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه امسال اعزام زائران به اربعین حسینی از استان فارس به دو صورت زمینی و هوایی انجام شد، افزود: در سفر زمینی، مرز شلمچه به عنوان مسیر اعزام زائران اربعین انتخاب شده بود و در سفر هوایی هم پروازها از دو فرودگاه شیراز و لامرد به سمت نجف اشرف طی ایام اربعین انجام شد.

علوی اردکانی بیان کرد: سفرهای هوایی اربعین شیراز ـ نجف تا 20 شهریورماه جاری و سفر هوایی اربعین لامرد ـ نجف نیز تا 18 شهریورماه جاری ادامه دارد.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان فارس با بیان اینکه قریب 70 درصد زائران اربعین به کشور بازگشته‌اند، افزود: تاکنون برای بازگشت زائران به کشورمان مشکلی وجود نداشته است اما اوج بازگشت زائران اربعین در روز جمعه، 17 شهریورماه خواهد بود.

وی از زائران خواست تا زمان بازگشت خود به کشور را مدیریت کنند و سپس گفت: زائرانی که با اتومبیل شخصی خود به مرز رفته‌اند، هنگام بازگشت می‌توانند نذر سفر اربعین خود را ادامه دهند و در صورت امکان سایر زائران را هم با اتومبیل خود بازگردانند.

علوی اردکانی در عین حال این نکته را یادآور شد که موکب‌های پذیرایی و اسکان برای بازگشت زائران اربعین در مسیرها در سطح کشور و استان فارس پابرجاست تا زائران بتوانند در این اماکن به استراحت بپردازند.

انتهای پیام
captcha