ثبت 8 وقف جدید در دهه اول محرم در خراسان‌شمالی
کد خبر: 4168654
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

ثبت 8 وقف جدید در دهه اول محرم در خراسان‌شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از ثبت هشت وقف جدید در استان طی دهه اول محرم خبر داد.

حجت الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالیحجت الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی در گفت وگو با ایکنااز خراسان‌شمالی اظهارکرد: هشت وقف جدید در دهه اول محرم با نیت‌های اطعام و عزاداری ائمه اطهار، ساخت حسینیه و مسجد در استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه چهار وقف جدید هم قبل از آغاز ماه محرم در استان به ارزش سه میلیارد تومان به ثبت رسیده است، تصریح کرد: درصد بیشتری از موقوفات استان با نیت اطعام عزاداری سید الشهدا (ع) و ائمه اطهار در استان به ثبت شده است.

آسوده یادآورشد: طی سال های اخیر با ارائه مشاوره های لازم نیت واقفان با نیاز‌های روز همراه شده و موقوفات به سمت مسائل درمانی و پزشکی، تحصیل و توسعه مسائل قرآنی، توسعه مساجد، توسعه صحن امام زادگان، تأمین هزینه ایام فاطمیه رفته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۴ وقف جدید در خراسان‌شمالی ثبت شد که ارزش آن حدود ۱۴ میلیارد تومان بود، گفت: خراسان‌شمالی بیش از ۵ هزار و ۷۷۰ موقوفه و ۱۱ هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

آسوده با اشاره به برپایی هشت موکب به منظور پذیرایی در مسیر زائران پیاده حرم مطهر رضوی، افزود: از مجموع این هشت موکب در مجموع یک موکب در شهرستان بجنورد، سه مورد در شیروان، چهار موکب نیز در مانه و سملقان و فاروج برپا شده که از مجموع این موکب‌ها دو فقره در امامزاده سید اسماعیل باباامان با مشارکت شهرداری و حمزه رضای شیروان به طور ویژه در مورد اسکان و پذیرایی به زائران پیاده امام رضا(ع) خدمات‌دهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این موکب‌ها در قالب طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی»برای ارائه خدمت به زائران پیاده حرم مطهر امام رضا(ع) برپا شده‌اند، ادامه داد: روزانه ۵۰۰ تا یک هزار میان وعده و صبحانه برای زائران این موکب‌ها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha