حال و هوای عتبات عراق در سالروز رحلت پیامبر(ص) + عکس
کد خبر: 4168920
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

حال و هوای عتبات عراق در سالروز رحلت پیامبر(ص) + عکس

هزاران زائر برای انجام سوگواری در سالروز رحلت نبی اکرم (ص) در حرم حضرت علی (ع) عازم استان نجف شده اند، آستان مقدس حسینی و عباسی نیز از آمادگی برای برپایی مراسم عزاداری به این مناسبت خبر داده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عراق، صدها هزار زائر برای برگزاری مراسم سوگواری در سالروز رحلت پیامبر (ص) عازم نجف اشرف شده‌اند. صدها موکب برای خدمت‌رسانی به زائران و عزاداران در این شهر برپا شده است.

از سویی حشد الشعبی نیز از انتشار نیروهای خود به منظور تأمین امنیت مراسم امروز خبر داده است. به گفته مسئولان این سازمان، طرح امنیتی بزرگی با این هدف تهیه شده و اکنون در حال اجراست.

اداره حمل و نقل استان نجف نیز از بسیج تمام امکانات خود برای انتقال زائران در نجف خبر داده‌‌ و هزاران دستگاه وسایل نقلیه مختلف برای خدمت‌رسانی به میلیون ها زائری که برای انجام سوگواری وارد نجف می‌شوند، آماده شده است.

آستان مقدس حسینی و عباسی نیز برنامه‌های مختلفی برای امروز تدارک دیده اند. شيخ زين العابدين القريشی، معاون این آستان گفت: این بخش در سالروز  رحلت رسول الله (ص) نصب پرچم‌های سیاه را بعد از جمع آوری پرچم‌های اربعین در حرم مطهر و ورودی‌های آستان آغاز کرد.

وی گفت: این پرچمها و کتیبه ها در ایوان طلای مشرف به صحن مطهر حرم حضرت ابوالفضل عباس (ع) و اماکن اطراف آن توزیع شده و مواد ویژه‌ای برای تثبیت آن استفاده شده تا جمع آوری آن از هر مکانی سهولت یابد.

آستان عباسی همچنین از طریق برنامه کاملی برای بزرگداشت این سالروز جانگداز آماده می‌شود که شامل برپایی مجالس سوگواری و موعظه و یادآور شدن نقش پیامبر (ص) در نشر پیام اسلام است.

انتهای پیام
captcha