جمهوری اسلامی سرنوشت جامعه را به نشست‌های برجامی گره نزد
کد خبر: 4170456
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
امام جمعه رشت:

جمهوری اسلامی سرنوشت جامعه را به نشست‌های برجامی گره نزد

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه آمریکایی‌ها سال‌ها تلاش کردند تا ملت ایران را منزوی کنند اما موفق نشدند، گفت: جمهوری اسلامی سرنوشت جامعه خویش را به نشست‌های برجامی گره نزده و با همین رویکرد توانست پول‌های بلوکه‌ شده خود را از عراق و کره جنوبی پس بگیرد.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز، 31 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر که در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع‌ مقدس و در پیش بودن هشت ربیع‌الاول، سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت امام زمان(عج) اظهار کرد: مردم ایران در هشت‌سال جنگ تحمیلی، اداره‌کننده جنگ بودند و این موضوع هیچ وقت از حافظه تاریخ ایران و جهان پاک نخواهد شد.

وی با تأکید بر رعایت حقوق شهروندی، افزود: رعایت حقوق شهروندی از جمله مسائلی است که اسلام هزاران سال پیش برای ما قانون و شرح وظایفی در این حوزه تعیین کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به سخنرانی مقتدرانه رئیس جمهور کشورمان در هفتاد و هشتمین اجلاسیه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: امروز هیچ کشوری ‌مانند ملت ایران صاحب عزت نیست. آمریکایی‌های جنایتکار رهبران دنیا را تحقیر و ملت‌ها را استعمار کردند و دنیای امروز بردگی آمریکای جنایتکار را تحمل می‌کند، در چنین شرایطی رئیس جمهور کشورمان به صورت منطقی و عاقلانه‌ مطالبات مردم را در آمریکا بیان کرد.

امام جمعه رشت بیان کرد: آمریکایی‌ها سال‌ها تلاش کردند تا ملت ایران را منزوی کنند اما موفق نشدند؛ برخی از نظریه‌پردازان غرب اذعان کردند که جمهوری اسلامی توانست مانع از منزوی شدن خود شود.

آیت‌الله فلاحتی عضویت جمهوری در شانگهای را موفقیت بزرگی دانست و افزود: عده‌ای در داخل در تلاش هستند تا عضویت ایران در شانگهای را بی‌فایده و ناچیز جلوه دهند اما اگر عضویت در این سازمان و همکاری‌ها ناچیز است پس چرا سایر کشورها از جمله آمریکا در تلاشند تا به آن ورود پیدا کنند؟

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: بیش از 40 کشور دنیا برای ورود به بریکس صف کشیده‌اند زیرا حضور در این دو عرصه معادله‌ساز اقتصادی و نظامی و غیره بوده لذا بسیار حائز اهمیت است و موجب می‌شود تا آمریکا روز به روز به افول خود نزدیکتر شود، وزیر خارجه آمریکا هم چندی‌پیش اعلام کرد که دیگر ابرقدرت نیستند.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی سرنوشت جامعه خویش را به نشست‌های برجامی گره نزده و با همین رویکرد توانست پول‌های بلوکه‌ شده خود را از عراق و کره جنوبی پس بگیرد، تصریح کرد: عده‌ای در دولت گذشته می‌گفتند اگر برجام نبود حتی یک بشکه نفت نمی‌توانستیم صادر کنیم پس چطور می‌شود که امروز سه برابر گذشته صادرات نفت داریم و فعالیت‌های هسته‌ای کشور نیز بدون نشست‌های برجامی قوی‌تر از همه دوره‌ها شده است و رشد اقتصادی کشور هم در این دولت به 4.4 درصد رسید.

وی با بیان اینکه به جز دولت شهید رجایی، سایر دولت‌ها به‌حدی چاله‌های آسیب‌زا ایجاد کردند که هنوز اثرات منفی آن‌ها وجود دارد، افزود: رئیس جمهور کشورمان از نیویورک، وزیر کشور را مأمور کرد تا به داد مردم آستارا برسد؛ ما هم از مسئولان انتظار داریم که برای کاهش آلام مردم آستارا و جبران خسارت‌شان تلاش مضاعف داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به پشت‌صحنه حوادث آذربایجان و ارمنستان تأکید کرد: متاسفانه صهیونیست‌ها هر از چند گاهی وارد ماجرا‌های گوناگون می‌شوند تا منطقه را ناآرام جلوه دهند اما با حضور به ‌موقع ایران و روسیه، آرامش در این حوزه برقرار خواهد شد.

آیت‌الله فلاحتی به نواهای عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی اشاره و بیان کرد: این مسئله چیز تازه‌ای نیست زیرا عربستان همواره از پیشگامان رابطه با صهیونیست‌ها بوده و با این کار، ملت‌ها آگاه خواهند شد و بدانند هر کشوری که رابطه خود را با صهیونیست‌های غاصب محکم کند سیلی محکمی از ملت‌هایشان خواهند خورد.

انتهای پیام
captcha