دستگاه‌های دولتی در کار مردم گشایش ایجاد کنند
کد خبر: 4170472
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
امام جمعه خرم‌آباد:

دستگاه‌های دولتی در کار مردم گشایش ایجاد کنند

حجت‌الاسلام احمدرضا شاهرخی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی باید در کار مردم گشایش ایجاد کنند، گفت: سازمان بازرسی و حراست و شورای امر به معروف و نهی از منکر و رسیدگی به شکایات در ادارات نباید تشریفاتی باشند بلکه باید به وظایف خود عمل کنند تا دستگاه‌های ما به تراز انقلاب اسلامی نزدیک شوند.

حجت‌الاسلام احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌ فقیه در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در لرستان، 31 شهریورماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: این روز را به مردم شهیدپرور، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران، رزمندگان، بسیجیان و جامعه عشایر تبریک می‌گوییم.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و جانفشانی‌های سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و رزمندگان لرستان که در تیپ‌ها و لشگرهای مختلف حضور داشتند، افزود: یاد و خاطره شهید امیر سرتیپ اسکندر بیرانوند به‌عنوان فرمانده لشگر ۸۴ را نیز گرامی می‌داریم.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان بیان کرد: نظام سلطه با همه توان خود در مقابل نظام نوپای جمهوری اسلامی ایستاد، اما ملت ایران با نیروهای مسلح مردمی چنان سیلی به استکبار زد که همچنان مات و مبهوت است. امروز ایران اسلامی در امن‌ترین نقطه جهان قرار گرفته و این در سایه رزم دلاورمردان کشور فراهم شده و با شهادت و جانبازی و ایثارگری بهترین فرزندان این مملکت به‌دست آمده است.

وی با اشاره به پنجم مهر ۱۳۶۰ و فرمان امام راحل در عملیات ثامن‌الائمه و شکستن حصر آبادان ادامه داد: باید در این هفته و همه هفته‌ها در سخن و عمل، نقش‌آفرینان دفاع مقدس، پیشکسوتان عرصه شهادت و خانواده‌های مدافعان امنیت را تکریم کرد.

امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد: در جنگ و دفاع مقدس بود که مرد از نامرد مشخص شد و در جنگ بود که عیار سرباز امام(ره) مشخص شد که سربازان واقعی اسلام چه کسانی هستند.

شاهرخی گفت: رئیس‌جمهور صبح روز دوشنبه برای شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک آمریکا شد که از جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، دینی، تبلیغاتی، سیاسی و تجاری موفقیت‌آمیز بود. امپراتوری رسانه‌ای، یک سال علیه جمهوری اسلامی تبلیغ کرد، اما این سفر همه دروغ‌های آنان را نقش بر آب کرد.

خطیب جمعه خرم‌آباد دیدار رئیس‌جمهور با سران کشورهای مختلف و گفت‌وگوی رو در رو با آنان، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، دیدار با گروه‌های مختلف ضد تروریست و طرفدار محیط زیست و اندیشمندان را همه در مشخص و روشن کردن مواضع جمهوری اسلامی و برملا کردن دروغگویی دشمنان بسیار موثر دانست و افزود: رئیس‌جمهور با دست پر به آمریکا رفت و این دست پر حاصل عمل کردن هوشیارانه مردم در جنگ ترکیبی و هوشیاری در سالگرد این جنگ ترکیبی بود که آزادسازی اموال مسدود شده، تبادل زندانیان و برقراری رابطه همجواری با همسایگان و کشورهای منطقه و عضویت در شانگهای و آمادگی برای عضویت در گروه بریکس بود که دستاوردهاد خوبی برای ایران به همراه داشت.

شاهرخی با اشاره به تبلیغات دروغین دشمن برای فریب افکار عمومی و باطل شدن این تبلیغات بیان کرد: اکنون میلیاردها مسلمان به سمت ایران اسلامی متمایل شده‌اند.

وی با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور بر اهمیت حفظ شأن نهاد خانواده در سخنرانی خود در سازمان ملل اضافه کرد: نهاد خانواده از سوی نظام سلطه و غربی‌ها مورد تجاوز قرار گرفته و پارلمان اروپا مصوبات زشتی تصویب کرده که انسان از آنها شرم دارد، اما نظام جمهوری اسلامی بر حفظ شأن نظام خانواده تأکید دارد. سفر رئیس‌جمهور دستاوردهای خوب اقتصادی و تجاری برای ایران اسلامی به همراه داشت، امیدوارم با درایت مسئولان آثار این دیدارها را بر معیشت مردم مشاهده کنیم.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بدهکاری‌های مردم و دستگاه‌های دولتی به شهرداری‌های استان افزود: این بدهکاری‌ها میلیاردی است و دستگاه‌های دولتی بدهی‌های زیادی به این نهاد دارند که با توجه به غیردولتی بودن این نهاد و نداشتن بودجه دولتی ضروری است که شهروندان و دستگاه‌های دولتی طلب شهرداری را پرداخت کنند. 

وی با اشاره به اینکه شهرداری هم باید خدمات خود را به تمامی شهروندان ارائه دهد، تصریح کرد: خدمات شهرداری نباید تنها به کوچه یا خیابان خاصی محدود شود بلکه خدمات آن در تمام سطح شهر گسترده باشد و در خدمات خود توصیه‌ای و تبعیضی عمل نکند. وضعیت شهر پسندیده نیست، مراجعات زیاد و گلایه‌هایی در این زمینه وجود دارد که باید برطرف شوند تا حمایت و پشتیبانی مردم را در پی داشته باشد.

خطیب جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی باید در کار مردم گشایش ایجاد کنند، تصریح کرد: در هر اداره‌ای سازمان بازرسی و حراست و شورای امر به معروف و نهی از منکر و رسیدگی به شکایات وجود دارد که نباید تشریفاتی باشند بلکه باید به وظایف خود عمل کنند تا دستگاه‌های ما به تراز انقلاب اسلامی نزدیک شوند.

انتهای پیام
captcha