پیشرفت‌های علمی امروز از برکات دفاع مقدس است
کد خبر: 4170702
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲

پیشرفت‌های علمی امروز از برکات دفاع مقدس است

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس یکی از برکات 8 سال دفاع مقدس را پیشرفت‌های علمی و ساخت دقیق‌ترین ابزارها دانست که بدون هیچ سابقه و با دست خالی به آن‌ها دست یافتیم.

مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس امروز، اول مهرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: یکی از برکات دفاع هشت ساله، همین پیشرفت‌های علمی و ساخت دقیق‌ترین ابزارهاست که با دست خالی و بدون هیچ سابقه‌ای آن‌ها را به دست آوردیم و جزو دستاورد‌های ملت ایران شده است.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس، نام آشناترین واژه در قاموس حماسه‌های عزت آفرین ایران است که خاطرات دلاوری‌های آن، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار خواهد ماند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس، مظهری از برترین صفاتی است که یک جامعه می‌تواند به آن‌ها ببالد و از جوانان خودش انتظار داشته باشد.

میکائیلی در ادامه سخنان خود از برگزاری بیش از 36 عنوان برنامه متنوع به مناسبت هفته دفاع مقدس به‌همت این سازمان خبر داد و گفت:‌ بازدید از مجموعه‌های علمی و فناوری توسط گروه‌های پایگاه‌های بسیج علمی، برگزاری اردوی جهادی استعدادیابی دانش‌آموزان بی‌بضاعت توسط پایگاه بسیج علمی جهرم و اردوی جهاد علمی به منظور مشاوره راه‌اندازی و توسعه کسب و کار، اشتغال، کارآفرینی و شرکت‌های دانش‌بنیان تعدادی از برنامه‌های ما در هفته دفاع مقدس است.

وی با اشاره به مشارکت و همکاری برخی از اقشار بسیج در برگزاری برخی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در فارس اظهار کرد: پایش و عارضه‌یابی صنایع و معادن و برگزاری کلینیک سیار صنعت در شهرک صنعتی شیراز با مشارکت بسیج مهندسین صنعت استان فارس صورت خواهد گرفت.

میکائیلی افزود: بسیج حقوقدانان استان فارس نیز در برنامه‌های مشاوره حقوقی به بسیجیان و مجموعه‌های علمی و صنعتی و انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع حمایت از دانشجویان بسیجی مشارکت دارد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس همچنین از افتتاح آموزشگاه علمی بسیج در لامرد در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: برگزاری چندین همایش از جمله دانشگاه کودک و استعدادیابی، برگزاری رویدادهای علمی همچون نجوم و ستاره‌شناسی، برگزاری مسابقات علمی و خلاقیتی متنوع همچون نجات تخم مرغ، موشک آبی و تجلیل از نخبگان بسیجی، نفرات برتر کنکور، کارآفرینان رزمنده برتر و اساتید رزمنده در تعدادی از شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های این هفته است.

به گفته وی،‌ برگزاری کارگاه‌های متنوع علمی و صنعتی همچون نانوتکنولوژی و رباتیک، برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای علمی و تحقیقاتی در چند نقطه از استان و برگزاری دوره‌های آموزشی همچون سواد رسانه در سطح استان فارس از دیگر برنامه‌های ایام هفته دفاع مقدس هستند.

انتهای پیام
captcha