روحیه جهادی باید در سطح جامعه تبیین و فراگیر شود
کد خبر: 4170806
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴

روحیه جهادی باید در سطح جامعه تبیین و فراگیر شود

یک فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه روحيه جهادی بن‌بست ندارد و باید این روحيه در سطح جامعه تبیین و فراگیر شود، گفت: امروز بر تک تک اقشار ضرورت دارد در هفته دفاع مقدس مظلومیت، ایستادگی و مقاومت رزمنده‌های دفاع مقدس را تبیین و اطاعت پذیری و ولایتمداری آنها را برای قشر جوان بیان کنند.

سردار حمزه فلاح از سرداران و فرماندهان دوران دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار حمزه فلاح، از سرداران و فرماندهان دوران دفاع مقدس شامگاه اول مهرماه در آیین تشییع شهید گمنام که همزمان با شب شهادت امام حسن عسکری(ع) در مسجد امام سجاد(ع) بندر انزلی برگزار شد، اظهار کرد: معمولا رسم نیست کشوری که جنگ به آن تحمیل می‌شود روز جنگ را تبریک بگویند و مراسم بگیرند ولی به جهت اینکه دفاع ما قداست داشت لذا یادآوری آن رشادت‌ها، شهامت‌ها و پایمردی‌ها بسیار لازم و ضروری است.

وی افزود: هرجا از فرهنگ ایثار و جهاد صحبت می‌شود مطمئن باشید روح شهدای عزیز ما در آن مجلس حاضر و ناظر است زیرا در آیه ۱۶۹ از سوره مبارکه آل عمران تاکید شده که شهدا زنده هستند و خداوند فرموده «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ؛ هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‌ اند مرده مپندار بلكه زنده‌ اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‌‏شوند».

این فرمانده دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه جهاد تبیین مسئولیتی است که امروز بر دوش ما قرار دارد و باید آن را انجام دهیم، گفت: همانطور که در دوران دفاع مقدس همه اقشار در کنار نیروهای نظامی و انتظامی در صحنه بودند امروز بر تک تک اقشار ضرورت دارد در عرصه باشند و در هفته دفاع مقدس مظلومیت، ایستادگی و مقاومت رزمنده‌های دفاع مقدس را تبیین و اطاعت پذیری و ولایتمداری آنها را برای قشر جوان بیان کنند.

سردار فلاح با بیان اینکه روحيه جهادی بن‌بست ندارد و باید این روحيه در سطح جامعه تبیین و فراگیر شود، تصریح کرد: اقدامات خوبی در حوزه دفاع مقدس شده ولی باید متناسب با نیازمندی جامعه بیش از پیش کار شود و با شیوه‌های جدید و فراگیر و با توجه به نیاز مخاطبان وارد عرصه شویم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه امروز دشمن در عرصه فضای مجازی حضور دارد، گفت: جنگ ما امروز در فضای مجازی است و در این فضا باید جوان‌ها و اقشار مختلف جامعه را توجیه کرد و تولیدات در عرصه‌های مختلف هنری و فرهنگی انجام شود.

سردار فلاح با تأکید بر اینکه باید خاطرات دفاع مقدس بیان و ثبت شود، گفت: در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته ولی خیلی کم است، جوانان تشنه دانستن هستند و باید خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس جمع آوری و به نسل جوان منتقل شود، یکی از وظایف ما بیان این خاطرات و جمع آوری آنهاست، هرچند خیلی دیر است ولی باید بیش از پیش نوشته شود تا بتوانیم در حوزه تبیین به خوبی وارد شویم و خاطرات خود را بیان کنیم.

انتهای پیام
captcha