نشست رسانه‌ای «سنگرها را باید حفظ کرد» در رشت برگزار شد
کد خبر: 4170813
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳

نشست رسانه‌ای «سنگرها را باید حفظ کرد» در رشت برگزار شد

نشست رسانه‌ای «سنگرها را باید حفظ کرد» به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور یکی از بانوان رزمنده دوران دفاع مقدس، همسر شهید مدافع حرم امیررضا علیزاده و همسر شهید مدافع سلامت شیخ علی مرادی در جهاددانشگاهی گیلان برگزار شد.

نشست رسانه‌ای «سنگرها را باید حفظ کرد»

به گزارش ایکنا از گیلان، معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس نشست رسانه‌ای «سنگرها را باید حفظ کرد» با حضور یکی از بانوان رزمنده دوران دفاع مقدس، همسر شهید مدافع حرم امیررضا علیزاده و همسر شهید مدافع سلامت شیخ علی مرادی و محوریت نقش آفرینی بانوان در دفاع مقدس را در راستای برگزاری دومین کنگره هشت‌هزار شهید استان گیلان برگزار کرد.

لعیا علی‌نژاد، بانوی رزمنده دوران دفاع مقدس و خواهر شهید در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: دفاع ما مقدس بود چون همه دشمنان همدست شدند و یک جنگ نابرابر را تحمیل کردند اما جوانان ما تا پای جان ایستادند و از خاک کشورشان جانانه دفاع کردند.

وی با بیان اینکه رزمندگان ما برای دفاع از دین و اسلام رفتند، افزود: دفاع جوانان ما ادبیات جدیدی را به‌وجود آورد، به‌ویژه بانوان که در دوران جنگ تحمیلی نقش‌های مختلفی را هم در پشتیبانی، تدارکات پشت جبهه و هم بهداشت و درمان در جبهه‌ها ایفا کردند.

علی‌نژاد با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه برای بانوان قبل از اعزام به جبهه گفت: قبل از اعزام به جبهه‌ها دوره‌های آموزش کمک‌های اولیه به صورت شبانه روزی برگزار می‌شد و پس از اتمام دوره‌ها بانوان به جبهه اعزام می‌شدند.

نشست رسانه‌ای «سنگرها را باید حفظ کرد» در رشت برگزار شد

این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه باورهایی که وجود داشت باعث ماندگاری دفاع مقدس شد، تصریح کرد: رزمندگان ما با باور قلبی، ایمان و اعتقادات‌شان در مقابل توپ و تانک ایستادگی کردند.

زهرا ایمان‌پور، همسر شهید مدافع حرم امیررضا علیزاده هم در این نشست به بیان خاطراتی پرداخت و اظهار کرد: ورود بانوان به عرصه دفاع باعث قوت قلب مردان شد، همانطور که امام راحل فرمودند  «از دامن زن، مرد به معراج می‌رود»، بانوان با نفوذ کلامی که دارند از میزان تأثیرگذاری بیشتری در امور برخوردارند.

نشست رسانه‌ای «سنگرها را باید حفظ کرد» برگزار شد

وی افزود: در انقلاب اسلامی بانوان بزرگی فعالیت داشتند و بعد از پیروزی انقلاب در دوران دفاع مقدس مجدد بانوان با پشتیبانی و حمایت از خانواده در نبود همسران‌شان باعث دلگرمی شدند؛ بانوان چه در دوران دفاع مقدس و چه در حمله داعش برای دفاع از عقیده و معنویت و باورهای دینی نقش آفرینی کردند.

ایمان‌پور بیان کرد: عزیزترین سرمایه هر انسان جانش است، شهدا با آگاهی و شناخت در این مسیر الهی قدم گذاشتند و ماندگار شدند که بیانگر عظمت و بزرگی شهداست؛ شهدای ما برای حفظ شرافت و انسانیت تا پای جان دفاع کردند.

مریم یزدان‌فر، همسر شهید مدافع سلامت شیخ علی مرادی هم در این نشست با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: همسرم متولد سال 1348 از استان مرکزی بود، ما بعد از فارغ التحصیلی در دوره گذراندن طرح در شهر خمین آشنا شدیم و ازدواج کردیم، بعد از ازدواج به سبب استخدام همسرم در شهر محلات ساکن شدیم و حدود 23 آنجا زندگی کردیم.

وی افزود: سرانجام به سبب دوری از خانواده به استان انتقالی گرفتم و همسرم هم با 25 سال خدمت، بازنشست شد و ما به رشت آمدیم؛ چند ماهی گذشته بود که تحمل ماندن در خانه را نداشت و چون بسیار به حرفه‌اش مقید بود تصمیم گرفت در یکی از بیمارستان‌های خصوصی رشت مشغول به فعالیت شود.

نشست رسانه‌ای «سنگرها را باید حفظ کرد» برگزار شد

این همسر شهید مدافع سلامت دلسوزی و مهر را بارزترین ویژگی شهید مدافع سلامت شیخعلی مرادی دانست و گفت: اواخر با بروز علائم تب و سردرد و سرفه شدید در بیمارستان بستری شد، هنوز بطور رسمی شیوع کرونا اعلام نشده بود، روزهای بد و وحشتناکی بود، نوع دارو برای درمان مشخص نبود تا اینکه در 16 اسفند 98 وقتی به بیمارستان رفتیم اعلام کردند که ایشان فوت کردند.

یزدان‌فر بیان کرد: همسرم سومین مدافع سلامتی بود که در این مسیر مظلومانه به شهادت رسید، من و دو فرزندم به دلیل شرایط موجود آن زمان و تشدید محدودیت‌های کرونایی، به تنهایی در سوگ نشستیم این سوگ و فقدان هیچ موقع فراموش یا کمرنگ نمی‌شود.

طاهره عاشوریان، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان هم در این نشست ضمن قدردانی از میزبانی جهاددانشگاهی استان برای برگزاری چنین نشستی در راستای دومین کنگره هشت‌هزار شهید استان گیلان گفت: تاریخ دفاع مقدس سراسر تجربه و درس و نکته برای جامعه است، در گیلان 44 شهیده، 69 جانباز زن، 320 بانوی رزمنده داریم لذا این مسئولیت ماست که بتوانیم نقش زنان در دفاع مقدس را به منصه ظهور بگذارم.

نشست رسانه‌ای «سنگرها را باید حفظ کرد» برگزار شد

وی افزود: شاید بانوان همپای مردان در جبهه و نبرد حضور نداشتند اما پشتیبانی و حمایت عاطفی ویژگی بارز آنها در ایام جنگ تحمیلی است. باید نقش بانوان در دفاع مقدس بیش از پیش برای دانش‌آموزان و نسل آینده‌ساز بیان و تکرار شود، ما مسئول هستیم تا این معارف ارزشمند را به درستی تبیین کنیم.

نشست رسانه‌ای «سنگرها را باید حفظ کرد» برگزار شد
نشست رسانه‌ای «سنگرها را باید حفظ کرد» برگزار شد 
نشست رسانه‌ای «سنگرها را باید حفظ کرد» برگزار شد

انتهای پیام
captcha