ویژه برنامه‌های هفته وحدت در گلستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4171383
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰

ویژه برنامه‌های هفته وحدت در گلستان برگزار می‌شود

رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان گفت: به مناسبت ولادت پیامبر(ص) ویژه برنامه‌های هفته وحدت به منظور تقویت حس همدلی و نوع دوستی در میان عموم مردم، ايجاد نشاط اجتماعی، تعمیق ارزش‌های دینی در سطح استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام دیلم رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان

حجت‌الاسلام نورعلی دیلم، رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان، در گفت‌ و گو با ایکنا گلستان به تشریح برنامه‌ها در هفته وحدت پرداخت و گفت: به مناسبت ولادت پیامبر(ص) ویژه برنامه‌های هفته وحدت به منظور تقویت حس همدلی و نوع دوستی در میان عموم مردم، ايجاد نشاط اجتماعی، تعمیق ارزش‌های دینی در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته، افزود: جشن میلاد نورالانبیاء(ص) در بندرترکمن، جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی مرکز اسلامی گلستان و نشست خبری مدیر مرکز اسلامی استان گلستان با اصحاب رسانه در گرگان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام دیلم به دیگر برنامه‌های برنامه‌ریزی شده اشاره و اظهار کرد: نشست مدیران و مدرسین اهل‌سنت گلستان و نشست نخبگانی با موضوع «نقش علمای شیعه و سنی در تبیین وحدت» در گرگان، جشن بزرگ برادری و جشن گرامیداشت هفته وحدت در آق‌قلا، اعزام سخنران به نمازهای جمعه اهل‌سنت استان در سطح استان و جشن گرامیداشت هفته وحدت در اینچه برون از دیگر برنامه‌هایی خواهد بود که تا انتهای هفته برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته آینده، ادامه داد: جشن گرامیداشت هفته وحدت با موضوع «پیامبر اعظم(ص)، اتحاد ملی، انسجام امت اسلامی در حمایت از آرمان قدس شریف و مبارزه با صهیونیزم جهانی» در گنبد، جشن گرامیداشت هفته وحدت در گمیشان، جشن گرامیداشت هفته وحدت با موضوع پیامبر اعظم(ص)، زن و خانواده، مساوات و همدلی در کلاله، حضور علما و نخبگان استان گلستان در سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران، جشن گرامیداشت هفته وحدت در مراوه‌تپه، جشن گرامیداشت هفته وحدت با موضوع پیامبر اعظم(ص)، تکریم مقام شهدا و ایثارگران در بندرترکمن، ضیافت جشن نور میلاد رسول اکرم(ص) در گمیشان از برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام خواهد شد.

وی از جشن گرامیداشت هفته وحدت با موضوع «پیامبر اعظم(ص)، نماز جمعه، مسجد و روحانیت» در کرند اشاره کرد و افزود: نشست ائمه جمعه شیعه و سنی، جشن گرامیداشت هفته وحدت و هفتمین همایش شبی با ترکمن‌های استان گلستان و محفل شعر تقریب در گرگان، نشست نخبگانی با موضوع پیامبر اعظم(ص)، اتحاد ملی، انسجام امت اسلامی در حمایت از آرمان قدس شریف و مبارزه با صهیونیزم جهانی در گنبد از  دیگر برنامه‌های هفته وحدت برشمرد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان به برگزاری محافل قرآنی، در هفته وحدت در سطح استان اشاره کرد و گفت: کاروان قرآنی منادیان وحدت در نگین شهر، کاروان قرآنی منادیان وحدت با موضوع پیامبر اعظم(ص)، قرآن و اهل‌بیت(ع)، محور اتحاد امت اسلامی در سیمین شهر، محفل انس با قرآن کریم در گالیکش، کاروان قرآنی منادیان وحدت در قورچای، ضیافت جشن نور میلاد رسول اکرم(ص) در گمیشان در پاسخ به توهین به قرآن کریم با محوریت وحدت مسلمین برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام دیلم گفت: مسابقه فرهنگی با موضوع قرآن کتاب زندگی با همکاری معاونت دبیرخانه برنامه‌ریزی دبیر مدارس علوم دینی اهل‌سنت و مراکز اسلامی استان گلستان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha