نگاهی به فعالیت‌های مرکز نیکوکاری امام موسی بن جعفر(ع) انزلی
کد خبر: 4171946
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

نگاهی به فعالیت‌های مرکز نیکوکاری امام موسی بن جعفر(ع) انزلی

مرکز نیکوکاری امام موسی بن جعفر(ع) بندرانزلی که از سال ۹۴ با حضور خیرین فعالیت خود را آغاز کرده تاکنون در مجموع چهار میلیارد تومان درآمد نقدی و غیرنقدی داشته که در راستای اهداف مرکز و کمک به افراد نیازمند هزینه شده است.

مرکز نیکوکاری امام موسی بن جعفر(ع) بندر انزلی

«انفاق» مایه رشد آدمی است؛ همچنان که خداوند متعال در آیه ۲۶۱ سوره مبارکه بقره می‌فرماید: «مَثَلُ الَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَاللَّهُ يُضَاعِفُ لِمَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ؛ مَثَل كسانى كه اموال خود را در راه خدا انفاق مى‌كنند همانند دانه‌‌اى است كه هفت خوشه بروياند و در هر خوشه‌اى صد دانه باشد؛ خداوند براى هر كس كه بخواهد (آن‌ را) چند برابر مى‌‏كند و خداوند گشايشگر داناست».

البته نباید از نظر دور داشت که ارزش انفاق براساس هدف‌ها و دیدگاه‌هایی است که انفاق‌کننده به آن رسیده و یا در آن مسیر گام بر می‌دارد. قطعاً اگر انفاق در راه خدا و به نیت دستگیری باشد و نه ریا و خودنمایی، در این صورت اثرات سازنده و مؤثر آن را شاهد خواهیم بود و نتیجه آن علاوه‌ بر هم‌بستگی، سازندگی و تعالی فردی و اجتماعی خواهد بود.

در همین راستا به مرکز نیکوکاری امام موسی بن جعفر(ع) بندر انزلی در منطقه انصارالحسین می‌رویم. میدان کارآموزی انزلی را 500 متر به سمت رضوانشهر که می‌رویم نرسیده به پل عابر پیاده در سمت راست، گنبد و گلدسته مسجد موسی بن جعفر خودنمایی می‌کند. مرکز نیکوکاری در همین مسجد فعالیت خود را آغاز کرد و به نیت نام مسجد و به تأسی از شیوه و سیره موسی بن جعفر، همین نام مبارک را دارد.

رحیم معتقدی، مدیرعامل مرکز نیکوکاری امام موسی بن جعفر(ع) شهرستان بندر انزلی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به اهداف تأسیس این مرکز اظهار کرد: مرکز با هدف کمک بلاعوض به نیازمندان در ۱۵ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۳ در مسجد تأسیس شد و هم اکنون ۳۰۰ خانوار از نیازمندان این شهرستان تحت پوشش مرکز هستند.

وی با بیان اینکه این مرکز از طریق کمک‌های مردمی اداره و نیازهای مددجویان تأمین می‌شود، افزود: یکی از ویژگی‌های مرکز نیکوکاری امام موسی بن جعفر(ع) این است که کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین مستقیماً به دست فقرا و نیازمندان می‌رسد و اعضای هیئت عامل این مرکز بدون هیچ حقوق و مزایا و فی سبیل الله در خدمت فقرا و نیازمندان هستند.

معتقدی در یک جمع‌بندی کلی به عملکرد هشت‌ساله این مرکز از 15 فروردین سال ۹۴ تا 15شهریور سال‌جاری اشاره و بیان کرد: جمع کل درآمدها اعم از نقدی و غیرنقدی چهار میلیارد تومان و جمع کل هزینه‌ها نیز همین مبلغ بوده است.

وی با اشاره به بخشی از هزینه‌کرد کمک‌های جمع‌آوری شده افزود: این هزینه‌کردها در سرفصل‌هایی از جمله اعزام چهار نفر از مددجویان به عتبات عالیات و اعزام ۹۷ نفر از مددجویان به مشهد مقدس، احداث یک باب منزل مسکونی، تعمیر منزل مسکونی هفت نفر از مددجویان، لوله‌کشی گاز برای دو خانوار تحت پوشش، کمک هزینه ۱۵ فقره جهیزیه، تهیه و اهدا لوازم خانگی از جمله ۱۰ دستگاه بخاری، ۱۲ دستگاه یخچال، ۱۵ دستگاه تلویزیون، ۱۰ دستگاه اجاق گاز، پنج دستگاه ماشین لباسشویی و ۱۰ دستگاه پنکه را می‌توان نام برد.

معتقدی گفت: پرداخت قبوض آب، برق، گاز، کمک هزینه درمانی به مبلغ یک میلیارد ریال شامل پرداخت پول نسخه و دارو، ویزیت رایگان ۴۰۰ دانش‌آموز، پرداخت هزینه بیمارستانی به ۱۰ نفر از مددجویان، انعقاد قرارداد با مرکز ترک اعتیاد، برگزاری یک دور کلاس آموزشی خانواده در ارتباط با ترک اعتیاد، همچنین واریز مبلغ یک میلیارد ریال به حساب ۲۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش از دیگر اقدامات این مرکز بوده است.

مدیرعامل مرکز نیکوکاری امام موسی بن جعفر(ع) شهرستان بندر انزلی گفت: این مرکز آمادگی دریافت هرگونه کمک نقدی اعم از صدقه، فطریه، کفاره، سهم سادات و نذر همچنین کمک‌های غیر نقدی را در مسجد موسی بن جعفر بندر انزلی دارد.

انتهای پیام
captcha