افزایش سهمیه اصفهان در بخش آوایی چهل‌وششمین مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4172117
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

افزایش سهمیه اصفهان در بخش آوایی چهل‌وششمین مسابقات سراسری قرآن

مدیر امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده، سهمیه استان در مرحله مقدماتی کشوری بخش آوایی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم افزایش یافت.

حمید بخشی مدیر امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهانحمید بخشی، مدیر امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان از افزایش سهمیه این استان در مرحله مقدماتی کشوری بخش آوایی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد و اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده و نظر مساعد رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، سهمیه استان اصفهان در رشته‌های آوایی به 17 نفر در بخش بانوان و 19 نفر در بخش آقایان افزایش یافت.

وی افزود: این سهمیه در بخش بانوان و در رشته قرائت تحقیق سه نفر، قرائت ترتیل دو نفر، حفظ 20 جزء سه نفر، حفظ کل پنج نفر و دعاخوانی چهار نفر است. در بخش آقایان نیز رشته قرائت تحقیق پنج سهمیه، قرائت ترتیل چهار سهمیه، حفظ 20 جزء یک سهمیه، حفظ کل چهار سهمیه، دعاخوانی سه سهمیه و اذان دو سهمیه را به خود اختصاص داد.

مدیر امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به برگزاری مراحل شهرستانی و استانی بخش آوایی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: در مرحله مقدماتی کشوری رقابت‌های این بخش، همچون سال‌های گذشته، آثار ضبط می‌شود که 19 و 20 مهرماه جاری به ترتیب برای ضبط آثار بانوان و آقایان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: داوری این آثار نیمه اول آبان‌ماه به‌صورت متمرکز در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه انجام و مرحله نهایی کشوری رقابت‌های بخش آوایی، آذرماه سال جاری به میزبانی استان خراسان‌شمالی برگزار می‌شود.

بخشی همچنین از برگزیده شدن 180 نفر در مرحله شهرستانی رشته‌های معارفی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد و بیان کرد: از این تعداد، 47 نفر آقا و 133 نفر خانم هستند که به مرحله استانی راه یافته‌اند و آزمون این مرحله نیز در تاریخ 27 مهرماه جاری در سالن اجتماعات امامزاده شاه میرحمزه همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: مرحله شهرستانی بخش معارفی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه و ترجمه سوره‌های یس و الرحمن در تاریخ 19 مردادماه برگزار شد. از نفرات اول تا سوم این مرحله نیز در هفته وقف تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدیر امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان یادآور شد: به جز ترجمه سوره‌های یس و الرحمن که صرفاً در مرحله شهرستانی برگزار می‌شود، مرحله بعدی رقابت‌های بخش معارفی نیمه اول آذرماه سال جاری به‌صورت نیمه‌متمرکز از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود و برگزیدگان آن به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند که نیمه دوم دی‌ماه سال جاری در استان قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha