فعالیت 5 کارگروه تخصصی در زمینه جوانی جمعیت در بسیج و سپاه
کد خبر: 4172302
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

فعالیت 5 کارگروه تخصصی در زمینه جوانی جمعیت در بسیج و سپاه

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) ‌سمنان پایین بودن نرخ جمعیت را معضل اساسی استان ‌برشمرد و گفت: 4 کارگروه ایجابی و یک کارگروه سلبی در زمینه جوانی جمعیت در مجموعه بسیج و سپاه در حال فعالیت است.

حمید دامغانی فرمانده سپاه استان سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حمید دامغانی، فرمانده سپاه استان، عصر روز گذشته، 8 مهر در آئین افتتاحیه مرکز مردمی نفس(نجات فرزندان سقط) استان در مرکز بهداشت تدین سمنان با اشاره به دغدغه جمعیت به‌عنوان معضل اساسی استان گفت: 4 کارگروه ایجابی و یک کارگروه سلبی در زمینه جوانی جمعیت در مجموعه بسیج و سپاه در حال فعالیت است.

وی در خصوص عملکرد حوزه‌های ایجابی افزایش جمعیت افزود: کارگروه‌های  گفتمان‌سازی، ازدواج آسان، تغذیه و سلامت و بهداشت و زن و خانواده در این گروه قرار می‌گیرند که هرکدام بسته به نوع تخصص در زمینه مربوطه به خود فعالیت‌های چشمگیری را داشته است.

دامغانی از ایجاد 4 مرکز مشاوره خانواده در سمنان، دامغان، گرمسار و میامی خبر داد و گفت: شبکه‌سازی مربیان و کنشگران و توانمندسازی آنها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج)  استان در مورد اقدامات صورت گرفته در قرارگاه جوانی جمعیت سپاه  استان یادآور شد: در این راستا هرگونه ترویج به سقط‌جنین مورد شناسایی و رصد گروه‌های مربوطه قرار می‌گیرد و جلوی این اقدامات گرفته می‌شود.

دامغانی با اشاره به اینکه راه‌اندازی مرکز مردمی نفس قابل تقدیر است اظهار کرد: خوشبختانه این مرکز تاکنون قبل از افتتاح رسمی توانسته تأثیر خوبی در جلوگیری از سقط‌جنین جنایی داشته باشد که در این راستا امیدواریم شاهد عملکرد درخشان این مرکز باشیم.

ابوالفضل منشی‌زاده، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان سمنان نیز افزود: یکی از راهبردهای کوتاه‌مدت طرح جوانی جمعیت جلوگیری از سقط‌جنین جنایی است که باید با حمایت دستگاه‌های اجرایی انجام پذیرد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان با تأکید بر اینکه مرکز نفس به مدت یک سال است که کار خود را آغاز کرده و طی این مدت 4 کودک زندگی دوباره یافته‌اند یادآور شد: این مرکز مردمی تاکنون مکان مناسبی در اختیار نداشت که با حمایت دانشگاه علوم پزشکی و سایر مسئولان این مرکز در خانه بهداشت تدین راه‌اندازی شد.

انتهای پیام
captcha