ارتقای تبادل فرهنگی، علمی و پژوهشی دو کشور ایران و عراق
کد خبر: 4173616
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲

ارتقای تبادل فرهنگی، علمی و پژوهشی دو کشور ایران و عراق

قائم مقام وزرات آموزش عالی و تحقیقات علمی جمهوری عراق از ارتقای تبادل فرهنگی و علمی و پژوهشی دو کشور ایران و عراق در این اجلاسیه خبر داد.

حیدر عبد ضهد، قائم مقام وزرات آموزش عالیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حیدر عبد ضهد، قائم مقام وزرات آموزش عالی و تحقیقات علمی جمهوری عراق در مراسم افتتاحیه رویداد بزرگ بین‌المللی هفته علم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق که با حضور بیش از ۶۰ دانشگاه دو کشور به همت مرکز همکاری‌های علمی بین‌الملل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز ۱۵ مهرماه در هتل پردیسان مشهد در حال برگزاری است، اظهار کرد: در این رویداد بزرگ ۲۵ دانشگاه عراق حضور دارند و این نشان علاقه به همکاری و ارتباط علمی بین دو کشور است.

ضهد بیان کرد: تلاش داریم در این اجلاسیه تبادل فرهنگی و علمی و پژوهشی دو کشور را افزایش دهیم تا بتوانیم برون داد خوبی بین دو کشور داشته باشیم و تفاهم نامه مختلفی در زمینه علمی امضا کنیم.

وی به مشکلات مربوط انرژی، آب و هوا و آب اشاره کرد و گفت: در عراق پژوهش خوبی انجام شده است که امیدوارم بتوانیم مشکلات مشترک دو کشور را حل کنند. 

در ادامه یاسر عبدالزهره عثمانرایزن فرهنگی عراق در ایران، گفت: این اجلاسیه این یک فرصت تاریخی است که ممکن است دیگر تکرار نشود. این اجلاس نشانه‌ها و پیامدهای مهمی در پی خواهد داشت و فصل جدیدی از تاریخ دو کشور است.

وی بیان کرد: اراده برای تقویت همکاری فرهنگی و دوجانبه با رویکرد علمی و فرهنگی بین دو کشور بسیار زیاد است.

رایزن فرهنگی عراق در ایران بیان کرد: از ابتدا پذیرش مسئولیت از دو ماه قبل دیدارهای مختلفی از افراد مختلف داشتم ما احساس کردیم اهتمام، تقویت و گسترش همکاری‌های ایران و عراق وجود دارد، به‌ویژه در زمینه تبادلات دانشگاهی، این یک فرصت تاریخی است که ممکن است دیگر تکرار نشود.

عبدالزهره عثمان تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم این روابط به دو کشور را به مرحله خوبی برسیم تمرکز کنیم تبادل دانشجوی همکاری دو جانبه افزایش بدهیم اقامت در پیش رو داشته باشیم.

رایزن فرهنگی عراق در ایران با بیان اینکه مرکز جغرافیایی بین دو کشور دیگر وجود ندارد، ادامه داد: این جا برای کم کاری و تحکیم نمی‌گذارد نباید این همکاری در حد جذب دانشجویی تنزل پیدا کند.

انتهای پیام
captcha