تشکیل مجمع خیرین در کردستان
کد خبر: 4173811
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

تشکیل مجمع خیرین در کردستان

رئیس کل دادگستری استان کردستان از تشکیل مجمع خیرین آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در استان کردستان خبر داد و گفت: این مجمع زیر نظر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان تشکیل خواهد شد.

همایش تجلیل از خیرین استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان امروز، 16 مهر در همایش تجلیل از خیرین استان کردستان، آزادی هفت زندانی محکوم به قصاص و  ۱۸۶ زندانی جرائم غیرعمد در استان گفت: ما انسان‌ها به عنوان خلیفه‌الله باید کاری کنیم که اسماء الهی در وجود ما ظهور و بروز پیدا کند.

وی افزود: در مراسم امروز شاهد حضور انسان‌هایی هستیم که چندین اسماء الهی را در وجود خود دارند لذا تجلیل از جایگاه این خیرین و بزرگان از وظایف ماست.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به اهتمام خیرین استان به رفع و رجوع مشکلات مردم بیان کرد: خیرین استان کردستان جدای از دستگاه قضا در بیشتر عرصه‌های اجتماعی استان مثمر ثمر بوده و نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی در ادامه گفت: به لحاظ حجم وروردی پرونده‌ها در دادگستری‌ها و شوراهای حل اختلاف، بخشی از این پرونده‌ها قبل از رسیدگی به گروه‌های خیرین صلح و سازش و مصلحین و حکمین قرآنی واگذار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه به همت معاونت توسعه حل اختلاف استانو ائمه جمعه و جماعت، در بخش جامعه آماری تعداد صلح یاران استان کردستان رتبه نخست کشور را کسب کرده است، افزود: هزار و 500  نفرصلح‌یار در استان کردستان فعال بوده که قسمت اعظم خیرین را شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: در سال گذشته از لحاظ درصد سازش  و پیشگیری از ورود اختلافات به دادگستری شاهد کاهش بوده‌ایم که امیدواریم همین همت و دغدغه‌مندی را در سال جاری نیز داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: همکاران قضایی را موظف کرده‌ایم که به دقت وضعیت معیشتی، مالی و مراعت محکومان مالی را بررسی کنند اما در خیلی از دادرسی‌های اعسار که با حضور شکات و خواهان برگزار می‌شود منجر به گزارش اصلاحی خواهد شد و شاکی خود مصداق یک خیر می‌شود.

وی با تقدیر از اولیای دمی که از حق قصاص خود گذشت می‌کنند، افزود: امروز هفت صورتجلسه گذشت از قصاص به امضای اولیای دم خواهد رسید تا به صورت رسمی جلوه گذشت مردم استان کردستان را نمایش دهیم.

حجت‌الاسلام حسینی از تشکیل مجمع خیرین آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در استان کردستان خبر داد و بیان کرد: این مجمع زیر نظر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان تشکیل خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: شعب ویژه خیرین و فعالان اقتصادی در دادگستری‌ استان مستقر شده است که در این بخش قضات باید تخصص و اشرافیت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha