۴۵ زندانی در خراسان‌جنوبی مشمول عفو رهبری شدند
کد خبر: 4174118
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰

۴۵ زندانی در خراسان‌جنوبی مشمول عفو رهبری شدند

مدیرکل زندان‌های خراسان‌‌جنوبی گفت: ۴۵ نفر از زندانیان استان مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند.

علی عبدی، مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی، علی عبدی، مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی، امروز ۱۷ مهرماه اظهار کرد: با عنایت مقام معظم رهبری ۴۵ نفر از زندانیان استان به مناسبت حلول ماه ربیع‌الاول و فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) مشمول عفو قرار گرفتند.

وی گفت: عفو این تعداد زندانی توسط اداره قضایی زندان‌های خراسان‌ جنوبی به ادارات تابعه برای بررسی و اجرا ابلاغ شد.

مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی ادامه داد: با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان و مدیرکل زندان‌ها چند پرونده در کمیسیون عفو استان مطرح که با ۴۵ پرونده واجد شرایط موافقت و پرونده‌ها برای تصمیم نهایی به قوه قضائیه ارسال شد.

بنا به این گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۰ مهر ماه جاری با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات بیش از ۲ هزار نفر از محکومان محاکم موافقت کردند. این عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات به درخواست رئیس قوه قضاییه و به مناسبت حلول ماه ربیع‌الاول و فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) انجام شد.

رئیس قوه قضاییه در نامه خود، عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات را برای ۲ هزار و ۲۸۴ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی، درخواست کرده بود.

غلامرضا حسین پور، مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌جنوبی نیز گفت: یکی از حاجیان بیرجندی که بخشی از ولیمه حجش باقی مانده بود آن را به ستاد دیه استان هدیه کرد تا با این ۲۰ میلیون تومان زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خراسان‌جنوبی فراهم آید.

وی تصریح کرد: یکی از حاجیان بیرجندی که بخشی از ولیمه حجش باقی مانده بود آن را به ستاد دیه استان هدیه کرد تا با این ۲۰ میلیون تومان زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خراسان جنوبی فراهم آید.

به گفته وی هم اکنون ۴۰ زندانی جرائم غیر عمد خراسان جنوبی در زندان های این استان چشم انتظار خیران برای آزادی و بازگشت به آغوش گرم خانواده های خویش هستند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌جنوبی از آزادی ۷۶ زندانی جرائم غیر عمد استان نیز از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

انتهای پیام
captcha