ایران امروز آنقدر قوی شده که می‌تواند الگوی سایرین باشد
کد خبر: 4174439
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸

ایران امروز آنقدر قوی شده که می‌تواند الگوی سایرین باشد

فرمانده انتظامی کشور گفت: ایرانی را که یک روزی می‌خواستند آن را به ایرانستان تبدیل کنند و همه شهرهایش را بگیرند، امروز در منطقه تعیین کننده است و آنقدر قوی شده است که می‌تواند الگو بشود.

سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی کشوربه گزارش ایکنا از همدان، سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی کشور، امشب ۱۸ مهرماه، در سومین شب از اجلاسیه دومین کنگره 8 هزار شهید استان همدان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: استان همدان در آغازین روزهای انقلاب توانست به سبب مجاهدت‌هایش در کشور به صورت شاخص شناخته شود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرضیه حدیدچی(دباغ)، تصریح کرد: هیچ وقت ذهن‌ها اولین فرمانده سپاه خانم دباغ را فراموش نمی‌کند، او که در عملیات‌های مختلف بروز و ظهور کرد و از همان اول معرفی شد. زنان اسلامی زنانی مجاهد هستند که دل در خط امام می‌بندند نه تنها حجابشان محدودیت نیست بلکه می‌توانند به عنوان یک فرمانده نقش آفرینی کرده و مؤثر باشند.

رادان به رشادت‌های سردار حاج حسین همدانی اشاره کرد و گفت: شهید همدانی نه تنها حبیب همدان بلکه حبیب همه مردم ایران است، حبیبی که نقش آفرینی‌هایش در شرق و غرب و جنوب کشور و دفاع از حرم بروز و ظهور می‌کند و به عنوان یک فرمانده نابغه جنگ‌های چریکی نامگذاری می‌شود، حاج حسین چه در زمان بحران و چه در زمان آرامش خنده را روی لب داشت و خنده‌های ملیحش به همه آرامش می‌داد، با خنده هر کسی را میهمان خود می‌کرد.

رادان به شهید قهاری اشاره کرد و گفت: این استان شهید قهاری سعید را در خود پرورش می‌دهد، این شهید از مبارزانی بود که در جنگ‌های کلاسیک و چریکی حضور داشت و سر به زیر بودن و مظلومیتش بی‌نظیر بود. شهیدی چون خوش لفظ، لفظش آنقدر فصیح بود که مخاطب را جذب خود می‌کرد.

فرمانده انتظامی کشور همچنین همدان را شهر شهید سلگی‌ها، طالبی‌ها، حیدری‌ها و شهید چیت سازیان‌ها و نخبه پروران برشمرد و گفت: این استان نه تنها خورشیدهایی از سپاه پاسداران را به نمایش می‌گذارد بلکه شهدایی مانند شهید نوژه را در خود دارد که بنده افتخار تجربه و درس آموزی را در کنار این شهید داشته‌ام.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید اروجعلی شکری گفت: این استان این شهید را در خود پرورش داده، شهیدی که در زمستان سرد و استخوان سوز سال ۶۱ به همراه تعدادی از رزمندگان برای عملیات آزادسازی به منطقه می‌رود، در همان سال وقتی شهید شکری دید محاصره است برای آنکه رمز عملیات به دست دشمن نیفتد با تفنگش بی سیم را از کار می‌اندازد و رمز بی‌سیم را می‌بلعد تا به دست دشمن نیفتد اما داعشی‌های آن زمان کوله و دموکرات؛ فرق سرش را می‌شکافند، شکمش را با تبر پاره می‌کنند تا رمز را تز داخل شکم او پیدا کنند، باید گفت داعش نه تنها در آن سوی مرزها رقم خورد بلکه ضد انقلاب آن روزهای خوی داعشی خود را به نمایش گذاشت.

وی یادآور شد: شهدایی چون شهید آریافر در زمان عملیات آنقدر آرامش داشت که انگار قرار نیست عملیاتی اجرا شود، شهید ابوالفتحی و سایر شهدا که رشادت‌های زیادی از خود به جای گذاشته و در دوران خود در منطقه‌های مختلف خدمت می‌کند و یادگاری‌های فراوان و رشادت‌ها و ادب را به نمایش می‌گذارند.

رادان با بیان اینکه همدان در دل خودش مدافع حرم و مدافعان حرم را پرورش می‌دهد، ابراز کرد: مدافعان حرمی که نگین انقلاب اسلامی در دفاع از انقلاب می‌شوند، باید پرسید رمز و راز این شهدا چیست و چرا حبیب و دلربا می‌شوند، این شهدا در مقابل مردم خاضع و در برابر دشمن نیکوسرشت و مقاوم هستند.

وی گفت: سه بال در انقلاب اسلامی شکل گرفت که در کنار هم و برای هم رمز و راز مجاهدت‌ها، شهادت‌ها، گذشت‌ها را به بار می‌آورد که اولین بال آن امامت است، اما تنها این بال کافی نیست، بال دوم امت است، امتی که دل به امام خودش می‌بندد، بدون آن نه تصمیمی می‌گیرد نه فکری می‌کند؛ بال سوم بال مکتب است که نمی‌شود امامی و امتی باشد اما مکتبی نباشد و این سه تکمیل کننده هم هستند.

وی با بیان اینکه این مکتب برگرفته از مکتب سیدالشهدا حضرت ابا عبدالله حسین(ع) است، افزود: مکتب اباعبدالله الحسین(ع) مکتب ایثار و شهادت است که زیر بار ظلم نرفت و ایثار کرد، کشوری که رزمندگانش در تحریم‌های فراوان به سر می‌بردند همه سختی‌ها و خاکریزهای سختی‌ها را درو کرده و به فتح‌الفتوح رسیدند.

رادان تصریح کرد: این مکتبی است که رزمنده‌اش امام را استاد می‌داند و استادمحور است، جامعه‌ای که خود را استاد می‌داند در مقامی خود استاد می‌شود.

وی افزود: حاج حسین همدانی خود برای گروه زیادی از امتی استاد می‌شود که همه این‌ها خود استاد هم می‌شوند، اما در زمان استادی فراموش نمی‌کنند که باید استاد محور باشند و پشت سر امام قرار گیرند، در دوران خود پایبند مکتب باشند و یاری مکتب کنند، این فرق کسی است که دلداده اباعبدالله می‌شود و کسی که دلداده جور و ظلم است، در جنگ‌ها یک طرف به خاطر امام بهشت نصیبش می‌شود اما یک طرف به خاطر نداشتن مکتب به سمت ظلم می‌رود.

فرمانده انتظامی کشور ادامه داد: ایرانی را که یک روز می‌خواستند آن را به ایرانستان تبدیل کنند و همه شهرهایش را بگیرند، امروز در منطقه تعیین کننده است امروز آنقدر قوی شده است که می‌توانند الگو بشود.

وی با بیان اینکه سوریه با الگوگیری از ایران توانست خاک کشورش را که 80 درصد از آن را داعش گرفته بود پس گیرد و آزاد شود، گفت: این الگو را از کسی گرفته که حول مکتب اباعبدالله و حول محور امام بوده است و مردانی چون حاج حسین همدانی را داشته است. انقلاب ما با خون شهدا، جهاد رزمندگان، صبوری خانواده شهدا و استقامت مردم می‌تواند الگو شود، این به خاطر این است که این کشور امام امت و مکتب دارد، این امت اقتدار آفرین می‌شود و می‌تواند نیروهای آمریکایی تا دندان مسلح را به گونه‌ای در دریا به اسارت بگیرد که عذرخواهی کنند و به خاطر این اقتدار است که هیمنه‌ها و اقتدار پوشالین سرنگون می‌شود.

وی با بیان اینکه اقتداری که امام و مکتب دارد تجلی پیدا می‌کند و این اثر وجودی شهدای انقلاب و رهبر ماست، گفت: همدان ۸۰۰۰ شهید دارد که این افراد رفتند جان دادند تا ما مستقل و مقتدر باشیم و امروز باید راه و رسم شهدا را در آیین خود قرار دهیم تا فردای قیامت در نزد شهدا شرمنده نباشیم ،امام زمانمان را بشناسیم امت امام زمانمان شویم و مکتب اباعبدالله را سرلوحه کار خود قراردهیم.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی می‌گوید جمهوری اسلامی حرم است و باید این حرم حفظ شود، گفت: حاج قاسم می‌داند که امام، امت و مکتب خیمه ساز است و بعد چه شیرین می‌تواند عزیز دل مردم شود.اگر امامت، امت و مکتبی نداشته باشیم در عالم حسرت بال و پر زده‌ایم و رفتیم و هیچ فیضی از آخرت نداریم و ما امروز محضر شهدا هستیم راه و رسم شهدا را یاد بگیریم بیاییم برادر و خواهر شهدا باشیم.

وی با تأکيد بر اینکه امروز همه ما باید با سر زدن به مزار شهدا یک شهید را برای خودمان انتخاب کنیم ابراز کرد: وقتی پدر، برادر، مادر و خواهر یک شهید شویم بر اساس دینی که داریم باید خون شهید را حفظ کنیم.

فرمانده انتظامی کشوردر پایان ابراز کرد: مردم همدان پابرجا در خط ولایت فقیه برای پیروزی‌های نهایی بر سر ظلم باید ادامه دهنده مسیر شهدا و مقاوم باشند.

 

انتهای پیام
captcha