بمباران منزل پدری فرمانده حماس/ آمار شهدای فلسطینی به 950 نفر رسید
کد خبر: 4174477
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
با پنجمین روز از عملیات طوفان الاقصی

بمباران منزل پدری فرمانده حماس/ آمار شهدای فلسطینی به 950 نفر رسید

به دنبال حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به منزل پدر «محمد الضیف»، فرمانده شاخه نظامی حماس در نوار غزه 4 تن از اعضای این خانواده به شهادت رسیدند. همچنین وزارت بهداشت فلسطین صبح امروز شمار شهدای حملات وحشیانه اسرائیل به مناطق مختلف نوار غزه طی پنج روز اخیر را ۹۵۰ نفر و شمار زخمی‌ها را ۵۰۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

بمباران منزل پدری فرمانده حماس

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، روزنامه عبری‌زبان جروزالم پست بامداد چهارشنبه، 19 مهر گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی به منزل پدر محمد الضیف، فرمانده شاخه نظامی حماس در نوار غزه حمله هوایی انجام داده است.

رسانه‌های فلسطینی نیز خبر دادند که در حمله به این منزل در خان‌یونس، ۴ عضو خانواده الضیف از جمله «ابو مدحت الضیف» برادر فرمانده گردان‌های القسام به شهادت رسیده‌اند.

گفته می‌شود مدحت، برادرزاده محمد الضیف و «حلا» نوه او، در حمله جنایتکارانه صهیونیست‌ها شهید شده‌اند. هنوز تعداد دیگری از اعضای خانواده زیر آوار هستند.

 وزارت بهداشت فلسطین هم صبح امروز در جدترین آمار خود از شهادت ۹۵۰ نفر در حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌های شهروندان فلسطینی در مناطق مختلف نوار غزه خبر داد.

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه کوتاهی اعلام کرد که شمار شهدای حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه طی پنج روز اخیر به ۹۵۰ نفر و شمار زخمی‌ها به ۵۰۰۰ هزار نفر رسیده است.

عضو ارشد حماس: معادلات تغییر کرده است

سامی ابوزهری، از رهبران جنبش حماس گفت که رژیم صهیونیستی باید متوجه شود که معادلات تغییر کرده است.

به گزارش النشره، ابوزهری در یک گفت وگوی تلویزیونی، افزود: رژیم اشغالگر باید متوجه شود که معادلات تغییر کرده است و قتل با قتل، ویرانی با ویرانی و اسارت با اسارت پاسخ داده می‌شود.

سامی ابوزهری، از رهبران جنبش حماس

عضو ارشد جنبش حماس، گفت: برای آزادی پنج هزار اسیر فلسطینی که در زندان‌های رژیم اشغالگر هستند، تلاش خواهیم کرد.

ابوزهری همچنین تأکید کرد که کشورهای عربی باید مرزها را باز کرده و برای غزه هر آنچه را که نیاز دارد، فراهم کنند.

حملات شدید به شمال غزه / هدف قرار دادن کادر درمان و آمبولانس‌ها در غزه

منابع فلسطینی از حملات شدید به شمال غزه خبر دادند که طی آن مناطق بسیاری بمباران شد. ستونی از شرق اردوگاه جبالیا در شمال غزه به هوا برخاسته است. این منطقه در معرض بمباران سنگین قرار دارد.

خبرگزاری فلسطین شهاب به نقل از اشرف قدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد: رژیم صهیونیستی کادر درمان و مراکز بهداشتی و پزشکی و آمبولانس‌ها را هدف قرار داده است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفت: کادر پزشکی ما در شرایط خطرناک و ناامنی کار می‌کنند و در هر حال بر انجام وظایف خود در قبال مردم اصرار دارند.

وی افزود: از مراجع بین‌المللی می‌خواهیم گام‌های جدی برای حمایت از کادرهای پزشکی و نهادهای بهداشتی و آمبولانس‌ها بردارند.

رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه، 15 مهر عملیات بی‌نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران سابقه نداشته و صهیونیست‌ها و حامیان غربی آنها را در شوک فرو برده، به طوری که تا این ساعت بیش از ۱۱۰۰ صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند.

انتهای پیام
captcha