۲۷ مهرماه، ثبت‌نام نهایی داوطلبان انتخابات آغاز می‌شود
کد خبر: 4174658
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
معاون سیاسی وزیر کشور:

۲۷ مهرماه، ثبت‌نام نهایی داوطلبان انتخابات آغاز می‌شود

سیدمحمدتقی شاهچراغی، با بیان اینکه پیش ثبت‌نام تأيیدی بر رد یا تأيید صلاحیت و قطعیت نامزدی انتخابات نیست، گفت: ۲۷ مهرماه ثبت‌نام نهایی داوطلبان آغاز می‌شود و بعد، احراز صلاحیت برابر قانون انجام خواهد شد.

سیدمحمدتقی شاهچراغی معاون سیاسی وزیر کشوربه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، سیدمحمدتقی شاهچراغی، معاون سیاسی وزیر کشور صبح امروز ۱۹ مهرماه در نشست فصلی ایران قوی و در جمع فرمانداران و بخشداران استان کرمان گفت: انقلاب اسلامی در حال آماده‌سازی زمینه برای حقیقت تاریخی و قرآنی ظهور ولی‌عصر(عج) است و این تنها با کار و تلاش در میدان محقق می‌شود و هر فرد و مسئولی در جایگاه خود باید نقش صحیح خود را ایفا کند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر فلسطین و عملیات طوفان‌الاقصی افزود: واقعیتی که در چند روز اخیر اتفاق افتاد، در طول تاریخ ۷۰ ساله دولت فلسطین اتفاق بی‌نظیری است و نشان داد که مقاومت، مسیر فتح و پیروزی است.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: شهیدان ما از ابتدای انقلاب تاکنون به تأسی از مکتب عاشورا، ایثار و ازخودگذشتگی کردند. پیام عاشورا در این مقطع از تاریخ خدمت به مردم است و باید در مناطق مختلف کشور با عدالت به همه مردم خدمت کنیم.

شاهچراغی با اشاره به حوادث سال گذشته کشور، تصریح کرد: فضاسازی‌ها و برنامه‌ریزی‌های متعدد و فراوانی با رویکرد خشن‌تر و پیچیده‌تر برای امسال از سوی دشمنان تدارک دیده شده بود، اما خواسته آنها محقق نشد و مردم هم با آنها همراهی نکردند.

معاون سیاسی وزیر کشور، پیش ثبت‌نام را موضوعی برای صحت‌سنجی مدارک ارائه شده دانست و گفت: پیش ثبت‌نام تأيیدی بر رد یا تأيید صلاحیت و قطعیت نامزدی انتخابات نیست. ۲۷ مهرماه ثبت‌نام نهایی داوطلبان آغاز می‌شود و بعد، احراز صلاحیت برابر قانون انجام خواهد شد.

شاهچراغی با بیان اینکه فرآیند انتخابات در ایران به نحوی است که سلامت انتخابات در آن رعایت می‌شود و در دوره‌های مختلف افراد متنوع از انتخابات بیرون آمدند، ادامه داد: باور ما بر این است که انتخابات در هر دوره‌ای که برگزار شده سلامت آن رعایت شده است. انتخابات و رأی مردم حق‌الناس است و در روند برگزاری انتخابات هیچ نسبتی با هیچ داوطلبی نداریم. هر کدام از ما یک رأی دارد، اما به عنوان مجری انتخابات نباید از هیچ داوطلبی طرفداری کنیم.

وی تصریح کرد: مردم خودشان برگزارکننده انتخابات هستند، هیئت‌های اجرایی از معتمدان هستند و حدود ۸۰۰ هزار نفر از مردم پای صندوق‌های و در شعب اخذ رأی حضور خواهند داشت.

شاهچراغی در پایان اظهار کرد: در این دولت تلاش بر این است که در میدان و در کنار مردم باشیم و به‌ویژه در استان کرمان و زادگاه حاج قاسم سلیمانی کار و اقدامات دولت برای حل مشکلات مردم باید با قوت انجام شود.

انتهای پیام
captcha