برپایی جشنواره قرآنی «صافات» در شهرستان تفت
کد خبر: 4175314
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴

برپایی جشنواره قرآنی «صافات» در شهرستان تفت

سومین جشنواره قرآنی «صافات» شهرستان تفت، با حضور احمد ابوالقاسمی، به‌کار خود پایان داد.

احمد ابوالقاسمی، قاری بین المللیبه گزارش ایکنا از یزد، سومین جشنواره قرآنی «صافات» شهرستان تفت، شنبه‌شب، 22 مهرماه با سخنرانی و قرائت قرآن استاد احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی با معرفی و تجلیل از برگزیدگان به‌کار خود پایان داد.

احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی در این مراسم با اشاره به حدیث امام رضا(ع) درباره تازگی قرآن در هر دوره‌ای گفت: قرآن کهنه نمی‌شود زیرا برای زمان خاصی نیست و برای همه انسان‌ها در همه دوران‌ها است.

وی با اشاره به اینکه بهترین راه افزایش حافظان قرآن کریم، تکرار آیات آن در سطوح مختلف جامعه به‌خصوص نوجوانان است تصریح کرد: بر اثر تکرار آیات قرآن، حفظ قرآن صورت می‌گیرد و بر اثر حفظ قرآن مردم فهیم می‌شوند و فهیم شدن مردم، جامعه را بالنده، پویا و تأثیرگذار می‌کند.

ابوالقاسمی در پایان گفت: اگر در یک جامعه، قرآن کریم شاخص شود؛ به مرور نکات اخلاقی و اعتقادی قرآن در اذهان مردم رسوخ می‌کند و برنامه‌ریزی دشمن در تغییر فرهنگ دینی مردم تقریباً بی‌اثر خواهد شد.

یادآور می‌شود اجرای گروه همخوانی و تواشیح کوثر، تجلیل از مادر شهید حاج حسن دانش، شهید قرآنی فاجعه منا و برگزیدگان سومین دوره جشنواره قرآنی صافات در بخش‌های مختلف از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha