تجمع خواهران طلبه در حمایت از مردم غزه
کد خبر: 4175390
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

تجمع خواهران طلبه در حمایت از مردم غزه

طلاب حوزه‌های علمیه خواهران شهر تهران صبح امروز 22 مهرماه در حمایت از مردم مظلوم غزه در مصلی شهرری تجمع کردند.

به گزارش ایکنا، طلاب حوزه‌های علمیه خواهران شهر تهران صبح امروز 22 مهرماه در حمایت از مردم مظلوم غزه در مصلی شهرری تجمع کردند.

این تجمع با حضور طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران در «حمایت از رزمندگان جبهه مقاومت» و «محکومیت کشتار وحشیانه زنان و کودکان فلسطینی» با عنوان؛ «الی بیت المقدس» برگزار شد.

در این مراسم که با حضور پرشمار طلاب خواهران برگزار شد، حوزویان ضمن اعلام حمایت خود از جبهه مقاومت و مردم فلسطین، شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی سر دادند.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی، امام جمعه موقت تهران سخنرانی کرد.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی به بیان دستاوردهای انقلاب پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی به عنوان یک رویداد سیاسی و فرهنگی و اجتماعی مهم در قرن اخیر دارای دستاوردها و آثار مهم سیاسی و اجتماعی و فرهنگی در منطقه و دنیای معاصر است. شاید بتوان به مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی و کلیدی‌ترین بازتاب این حرکت عظیم اجتماعی و سیاسی و فرهنگی اشاره کرد و به تحلیل آن پرداخت.
وی افزود: به نظر می‌رسد اولا این انقلاب مهمترین و کلیدی‌ترین وجه برجسته و تمایزش از انقلاب‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی به دو عامل مهم بازمی‌گردد اولا هویت دینی و اسلامی این انقلاب. کسی تردید ندارد انقلاب اسلامی را با شخصیت فقاهتی و عرفانی امام می‌شناسند یعنی هویت این انقلاب را ارزش‌های اسلامی و مبانی فکری اسلام سامان داده است. 
وی تصریح کرد: بن‌مایه انقلاب آموزه‌های حیات‌بخش اسلام، مدرسه پیامبر(ص)، مدرسه اهل بیت(ع) به ویژه مدرسه عاشورا است. لذا هویت دینی انقلاب بسیار برجسته است. در کنار این هویت برجسته دینی ویژگی بارز دیگر انقلاب مردمی بودن او است. لذا انقلاب در حوزه تفکر سیاسی و پیوند با طبقات اجتماعی با مردمی پیوند خورده بود که به اسلام باور داشتند.
ابوترابی در ادامه به ضرورت دشمن‌شناسی اشاره کرد و گفت: امروز اگر صدام‌ها و کسانی که غرب از آنها حمایت می‌کرد قدرت را در دست ندارند، برای این است که ملت عراق دشمن واقعی خود را شناخته است. امروز اگر در لبنان جریان اسلامی قدرت سیاسی را در دست دارد برای این است که مسلمانان دشمن خود را شناختند و مقابلش ایستادند. این را شما در سراسر جهان اسلام می‌بینید.

وی ضمن اشاره به نقش انقلاب اسلامی در بازگشت امت‌های اسلامی به هویت دینی و اسلامی تصریح کرد: لبنان که روزی به عنوان عروس خاورمیانه شناخته می‌شد امروز به عنوان پایگاه دنیای اسلام در جهان عرب شناخته می‌شود و ما رهبران کشور لبنان را با هویت دینی و اسلامی آنها می‌شناسیم و شاهد بازگشت نسل جوان به اسلام و قرآن و مدرسه جهاد و مجاهدت هستیم.

تجمع خواهران طلبه در حمایت از مردم غزه

 

تجمع خواهران طلبه در حمایت از مردم غزه

انتهای پیام
captcha