مراکز مشاوره دانشگاه‌ها تقویت شود
کد خبر: 4175965
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی:

مراکز مشاوره دانشگاه‌ها تقویت شود

سلیمان عباسی با تأکید بر تقویت هویت دانشجویی دانشگاه‌ها گفت: باید قوانین و حقوق دانشجویان به آنها اطلاع‌رسانی شود تا حق اعتراض داشته باشند که در این راستا باید مراکز مشاوره دانشگاه‌ها تقویت شود.

آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی «رویش»به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی لرستان، آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی «رویش» دانشگاه علمی کاربردی کشور، امروز، 25 مهرماه به میزبانی دانشگاه علمی کاربردی لرستان برگزار و از منتخبان آثار برتر تجلیل شد.

سلیمان عباسی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی در این مراسم با بیان اینکه هجمه‌هایی علیه این دانشگاه وجود دارد و برخی ممکن است آن را با اهداف ناصواب مورد تخریب قرار دهند، اما خوشبختانه بدنه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سیستم کشور حامی اشتغال و کارآفرینی است، اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که به‌صورت استانی و با نگاه مهارتی، آمایش سرزمین را انجام داده است که اطلاعات همه استان‌ها برای ارائه آموزش‌های مهارتی وجود دارد؛ از طرفی تنها دانشگاهی است که بدون بار مالی برای دولت، ایجاد اشتغال می‌کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی امسال شش هزار و 518 نفر را تضمین اشتغال کرده است که تا دو سال آینده دانش‌ آموخته و قطعاً شاغل خواهند شد، به معضل بیکاری در کشور اشاره و تصریح کرد: ایجاد هر شغل میلیاردها تومان هزینه دارد، در حالی که دانشگاه علمی کاربردی با کمترین هزینه‌ها و براساس نیاز بازار کار فعالیت می‌کند و به جرئت می‌توان گفت تنها دانشگاه پویای کشور است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی با تأکید بر تقویت هویت دانشجویی دانشگاه‌ها اظهار کرد: باید قوانین و حقوق دانشجویان به آنها اطلاع‌رسانی شود تا حق اعتراض داشته باشند که در این راستا باید مراکز مشاوره دانشگاه‌ها تقویت شود.

محمدرضا جعفری، سرپرست دانشگاه علمی کاربردی لرستان نیز در این آیین که در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه سه هزار و 143 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است و فرآیند ثبت، بررسی و ارزیابی آثار در دو بخش رقابتی و غیررقابتی انجام شد، گفت: 72 داور متخصص از 18 استان، داوری آثار را برعهده داشتند که پس از بررسی و ارزیابی نهایی، 65 اثر در 23 بخش به‌عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

وی بیان کرد: جشنواره «رویش» یکی از رویداد‌های مهم فرهنگی دانشگاهی است که در آن توانمندی، دستاورد و استعداد‌های نخبه کانون‌های فرهنگی، هنری و مذهبی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی معرفی و تجلیل می‌شود.

انتهای پیام
captcha