سردمداران رژیم اسرائیل باید به‌عنوان جنایتکاران جنگی محاکمه شوند
کد خبر: 4176610
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
امام جمعه کرمان:

سردمداران رژیم اسرائیل باید به‌عنوان جنایتکاران جنگی محاکمه شوند

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با تأکید بر اینکه علمای اسلام، بزرگان و شخصیت‌های سیاسی در سرزمین‌های اسلامی باید به داد غزه برسند، گفت: سردمداران رژیم منحوس اسرائیل باید به‌عنوان جنایتکاران جنگی در مجامع بین‌المللی که با کمال تأسف هیچ امیدی به آنها نیست، محاکمه شوند.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۲۸ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: جاذبه‌های دنیا با تقوا در تعارض است و باید در برابر لذت‌های دنیا خویشتن‌دار باشیم.

وی با بیان اینکه در دنیاپرستی تکلیف و مسئولیت‌پذیری معنا ندارد، افزود: یک نگاه وجود دارد که دنیا را هدف نمی‌داند بلکه از دنیا برای هدف برتر و بالاتر استفاده می‌کند. در این نگاه فرد خود را مکلف می‌داند و در پیشگاه خداوند مسئولیت‌پذیر است. کسانی که این نگاه را داشته باشند خداوند در صحنه‌های تلخ، سختی‌ها و مشکلات، ثبات و آرامش را بر دل آنها نازل می‌کند. ترس و وحشت در چنین انسانی معنا ندارد و از طوفان حوادث سربلند بیرون می‌آید.

امام جمعه کرمان ادامه داد: کسانی که رضایت خداوند را بر هر چیزی ترجیح می‌دهند از حرف‌های ناروا و تمسخر دیگران ناراحت نشده و راه را رها نمی‌کنند و غوغای محیط آنها را محافظه‌کار و ترسو نمی‌کند. مؤمن واقعی به دلیل آرامشی که بر دلش نازل شده تنها با خداوند معامله می‌کند و از مسیر خارج نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مردان حق در سخت‌ترین شرایط مدافع حق هستند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم در همه زوایای زندگی مورد توجه خداوند باشیم و با آرامش درونی در حوادث، گرفتاری‌ها و سختی‌ها از مسیر حق خارج نشویم.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم با اشاره افشاگری و خروش امام راحل در قرارداد کاپیتولاسیون، اظهار کرد: این قرارداد غیرت و هویت ایرانی را هدف گرفته بود و ایران را تحقیر می‌کرد اما امام(ره) از غیرت دینی و غرور ملی ایران دفاع کرد و یک تنه در برابر این قرارداد ننگین ایستاد.

وی در ادامه به حوادث فلسطین اشاره کرد و گفت: این روزها بعضی صحنه‌های کربلا در غزه تکرار می‌شود. آب، برق و همه امکانات را بر روی کودکان بسته‌اند و این روزها باید برای ظهور ولی‌عصر(عج) دعا کنیم تا جهان را از دست کودک‌کشان و خونخواران نجات دهد.

نماینده ولی‌ فقیه در استان کرمان افزود: رژیم غاصب و جعلی اسرائیل متجاوز از ۷۰ سال در سرزمین اشغالی و در پیکر جهان اسلام کودک‌کشی می‌کند و زنان و مجروحین را به خاک و خون می‌کشد. سردمداران این رژیم منحوس باید به‌عنوان جنایتکاران جنگی در مجامع بین‌المللی که با کمال تأسف هیچ امیدی به آنها نیست، محاکمه شوند.

وی با بیان اینکه پشتیبان جنایات اسرائیل، آمریکای جهانخوار قرار دارد، تصریح کرد: هرکجا قتل‌عامی در جهان اسلام رقم می‌خورد دست آمریکا در کار است اما مجامع بین‌المللی و سازمان ملل که به سازمان دفاع از مستکبران عالم تبدیل شده است، بدانند که جنایتکاران جنگی در دلهای مردم آزاده و آزادی‌خواه محکومند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه این ‌روزها همه در امتحان بزرگی قرار داریم، افزود: چهره‌هایی که در اغتشاشات سال گذشته به بهانه اهانت به یک خانم سخن می‌گفتند چرا سکوت کرده و از کودکان فلسطین دفاع نمی‌کنند؟ آنها به دنبال اغتشاش و آشوب در کشور بودند.

وی تأکید بر اینکه علمای اسلام و علمای اهل‌سنت، بزرگان و شخصیت‌های سیاسی در بلاد اسلامی باید به داد غزه برسند، ادامه داد: ارتش رژیم کودک‌‌کش اسرائیل هیچ قدرتی ندارد و طوفان الاقصی نشان داد اسرائیل از نظر اطلاعاتی و نظامی شکست خورده و در صحنه جنگ و کارزار توانی ندارد، لذا از زمان آغاز عملیات تاریخی فلسطین، رژیم صهیونیستی فقط بمب‌های ممنوعه را بر سر بانوان و کودکان ریخت و در مقابل رزمندگان سلحشور و عملیاتی جبهه مقاومت ناتوان است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: طوفان‌ الاقصی نشان داد فرزند رشید جهان اسلام، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی غزه را آنچنان تجهیز کرد که بتواند اسرائیل را شکست دهد که این افتخار ایران اسلامی و افتخار کرمان است و نشان داد که فلسطین و مجاهدان آن بعد از ۷۰ سال امروز دست برتر را دارند.

نماینده ولی ‌فقیه در استان کرمان در پایان با بیان اینکه دورانی که اسرائیل بانوان و کودکان را به خاک و خون می‌کشید به پایان رسیده و در آینده نزدیک شاهد اضمحلال و نابودی رژیم آدم‌کش اسرائیل هستیم، گفت: کشورهایی که به دنبال مذاکره و عادی‌سازی شرایط هستند از عملیات بزرگ مجاهدان فلسطین درس بگیرند و جهان اسلام باید یکپارچه و هماهنگ از فلسطین و اهداف آن دفاع کند.

انتهای پیام
captcha