تعیین سنجه عملکردی و اهداف کمی امور قرآنی در برنامه هفتم
کد خبر: 4176826
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

تعیین سنجه عملکردی و اهداف کمی امور قرآنی در برنامه هفتم

با تصویب مجلس اهداف کمی مربوط به «مؤسسات قرآن و عترت»، «تعداد حافظان قرآن از 1 تا 30 جزء»، «تعداد دانشجو معلمان توانمند قرآنی»، «تعداد معلمان و مربیان رسمی آموزش و پرورش توامند قرآن  در آموزش قرآن»، «تعداد مساجد پایگاه قرآنی محله»، «تعداد مدارس رسمی حفظ قرآن - دولتی و غیردولتی» و «تعداد آثار و محصولات فاخر رسانه‌های گفتمان‌ساز قرآنی» تا پایان برنامه هفتم مشخص شد.

تعیین سنجه عملکردی و هدف کمی امور قرآنی در برنامه هفتم

به گزارش خبرنگار ایکنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح امروز 29 مهرماه، خانه ملت و در ادامه بررسی برنامه هفتم توسعه وارد فصل؛ ارتقای فرهنگ عمومی و رسانه(فصل 15) شدند. نمایندگان براساس ماده آغازین این فصل؛ ماده 74 و در اجرای بند(13) سیاست‌های کلی برنامه هفتم، اهداف کمی سنجه‌های عملکردی ارتقای فرهنگ عمومی و رسانه (جدول شماره 16) را به تصویب رساندند.

در این جدول اهداف کمی مربوط به «مؤسسات قرآن و عترت»، «تعداد حافظان قرآن از 1 تا 30 جزء»، «تعداد دانشجو معلمان توانمند قرآنی»، «تعداد معلمان و مربیان رسمی آموزش و پرورش توامند قرآن  در آموزش قرآن»، «تعداد مساجد پایگاه قرآنی محله»، «تعداد مدارس رسمی حفظ قرآن-دولتی و غیردولتی» و «تعداد آثار و محصولات فاخر رسانه‌های گفتمان‌ساز قرآنی» مشخص شده است.

 

جدول اهداف کمی سنجه‌های عملکردی ارتقای فرهنگ عمومی و رسانه

براین اساس نرخ رشد سالانه متوسط 25 درصدی برای مؤسسات قرآن و عترت پیش‌بینی شده است و همچنین دستیابی به 10 میلیون حافظ قرآن یک تا 30 جزء، تربیت 50 هزار دانشجو معلم توانمند قرآنی و 300 هزار معلم و مربی رسمی آموزش و پرورش توانمند قرآنی در آموزش قرآن در پایان برنامه پیش‌بینی شده است.

علاوه بر این موارد؛ تعداد مساجد پایگاه قرآنی محله باید تا پایان برنامه به 10 هزار مسجد برسد و نیز تعداد مدارس رسمی حفظ قرآن دولتی و غیردولتی به 1200 مدرسه و تعداد آثار و محصولات فاخر رسانه‌های گفتمان‌ساز قرآنی به 500 مورد افزایش یابند.

انتهای پیام
captcha