دانشگاه‌های تربیت‌معلم مرکز ثقل انسان‌سازی است
کد خبر: 4177208
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
در کنگره شهدای دانشجو‌معلم گلستان مطرح شد

دانشگاه‌های تربیت‌معلم مرکز ثقل انسان‌سازی است

مشاور رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه کشور، دانشگاه‌های تربیت‌معلم را مرکز ثقل انسان‌سازی دانست و گفت: دانشجو‌معلمان همچون شهدا با بروز سه مؤلفه مهم می‌توانند با انسان‌سازی نقش شهدا را ایفا کنند.

زمانی مشاوره  سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشوربه گزارش ایکنا از گلستان، دومین یادواره شهدای دانشجو‌معلم پردیس آیت‌الله خامنه‌ای، به همت کنگره شهدای دانشجو‌معلم گلستان با حضور اسماعیل زمانی، مشاور رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه کشور و مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان شب گذشته، 30 مهرماه در دانشگاه فرهنگیان گرگان برگزار شد.

مشاور رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه کشور ضمن سلام و درود بر شهدای والامقام و روح پرفتوح امام خمینی‌(ره)، گفت: حضور افراد در این محفل بنا به دعوت شهدا بوده و دانشجو‌معلم همانند سوزن‌بان ریل قطار انقلاب بوده که نقش کلیدی در مسیر حرکت دارد، لذا لحظه‌ای غفلت قطار را از ریل خارج می‌کند.

زمانی با اشاره به اینکه انقلاب امروز مرکز تولید تمدن است، ادامه داد: ایران امروز با رهبری پدر خانواده با تربیت فرزندان رشیدی همچون حزب الله، حماس و... با قدرت به سمت تمدن‌سازی در حرکت بوده و چنان در مقابل جوامع مدعی قدرت که فرزندان نامشروعی همچون رژیم منحوس کودک‌کش غاصب صهیونیستی به دنیا آورده‌اند ایستادگی کرده که صدای آن به گوش همگان رسیده است.

وی سه مؤلفه اعتماد به خدا، اخلاص و زمانه‌شناسی را از ویژگی‌های مشترک شهدای انقلاب برشمرد و افزود: با برقراری ارتباط بین این سه عامل به مدلی می‌رسیم که امروزه شاهد الگوبرداری این مدل در نواز غزه، یمن، سوریه و دیگر مناطق بوده که در رأس آن زمانه شناسی قرار دارد و شهدا با تمام وجود هر آن چه را که در توان داشتند نه تنها برای خدا بلکه برای عزت دین خدا بدون ذره‌ای چشم داشت، فدا کردند.

مشاور رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه کشور با اشاره به رهنمودها و وصایای شهدا در ارتباط به زمانه‌شناسی، اظهار کرد: این شهید بزرگوار فرموده «مادامی‌که امام زمان(عج) در وسط میدان ایستاده و میدان‌داری می‌کند و تو به یاری او نمی‌روی فرقی نمی‌کند بر سر سجاده به نماز ایستاده باشی یا بر سفره می‌باشی»‌، لذا زمانه‌شناسی در جنگ تمام عیار نرم که هزار بار سخت‌تر از جنگ دیروز است یعنی گوش به فرمان ولی بودن چرا که شهدا گوششان به فرمان امام زمان(عج) است.

زمانی با اشاره به آیه 62 از سوره مبارکه نساء و انتخاب رفیق از میان صادقین و شهدا و صالحین، بیان کرد: رفیق شهید پیدا کنید زیرا آنان با اخلاص به یاری دین خدا رفته‌اند و با موقعیت‌شناسی تمام توانشان را برای خدا خرج کرده‌اند، بنابراین در بزنگاه‌های زندگی به کمک‌تان خواهند آمد.

مشاور رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه کشور با بیان‌ اینکه این انقلاب به راحتی به‌دست نیامده است، تصریح کرد: برای نسل جوان امروز که رها شده و نمی‌داند به کدام سمت برود، موقعیت‌شناسی یعنی با استفاده از اسناد بالادستی آموزش و پرورش و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، به وسط میدان آمده و با حرکت در مسیر تمدن‌سازی با تمام قوا پای نظام و ولی بایستیم.

زمانی دانشجو تربیت‌معلم را مرکز ثقل انسان‌سازی دانست و گفت: دانشجو‌معلمان همچون شهدا با بروز این سه مؤلفه مهم می‌توانند با انسان‌سازی نقش شهدا را ایفا کنند و تربیت شهید محقق نمی‌شود مگر اینکه معلمی بالاترین سرمایه و توان خود را در کلاس درس خرج کند.

انتهای پیام
captcha