فرزندخواندگی ۲۸ کودک نیازمند درمان در فارس
کد خبر: 4177271
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

فرزندخواندگی ۲۸ کودک نیازمند درمان در فارس

مدیرکل بهزیستی استان فارس از واگذاری سرپرستی تعداد ۲۸ کودک نیازمند درمان به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی در این استان خبر داد.

محمدرضا هوشیار، مدیرکل بهزیستی فارسبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بهزیستی فارس، دومین همایش تجلیل از خانواده‌های فرزندپذیر با نیازهای ویژه امروز، اول آبان‌ماه با حضور جمعی از مسئولان استان فارس در شیراز برگزار شد.

محمدرضا هوشیار، مدیرکل بهزیستی فارس در این همایش با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی این امر خداپسندانه بیان کرد: خانواده‌های پذیرای فرزند با نیاز ویژه با کرامت و بزرگ‌منشی با خدا معامله کرده‌اند و با انتخاب فرزندان دارای معلولیت و بیماری برای فرزندخواندگی با جدیت به دنبال برطرف کردن مشکلات این بچه‌ها هستند.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از فرزندانی که در طول سال به دلیل بی‌سرپرستی و بدسرپرستی در شیرخوارگاه‌ها و خانه‌های کودکان و نوجوانان پذیرش می‌شوند به دلایل متعدد دچار معلولیت‌ها و بیماری‌های مادرزادی یا ژنتیکی هستند و به همین دلیل شانس ورود آن‌ها در خانواده جایگزین نسبت به دیگر کودکان کمتر است که لازم است در این خصوص آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی انجام شود.

به گفته هوشیار بسیاری از این کودکان در صورت حضور در کانون گرم خانواده می‌توانند محدودیت‌های ناشی از مشکلات جسمی و روانی را بهبود ببخشند، همان‌طور که همیشه بیان شده، معلولیت محدودیت نیست و امکان رشد توانایی‌ها و پتانسیل‌های این کودکان در خانواده فراهم خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی فارس عمده مشکلات این فرزندان را ناهنجاری‌های مادرزادی، معلولیت جسمی و ذهنی و بیماری‌های صعب‌العلاج عنوان کرد.

یادآور می‌شود، در ادامه این همایش با ایجاد فضای همدلی و صمیمیت خانواده‌ها به بیان مطالبات، چالش‌ها و خاطرات خود پرداختند و تجلیل از خانواده‌های فرزندپذیر دارای فرزند نیازمند درمان و با نیاز ویژه با اهدای لوح و هدیه انجام شد.

انتهای پیام
captcha