دختران انقلاب پای حجاب ایستاده‌اند
کد خبر: 4178567
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
در نشست خبری اجتماع حجاب عنوان شد:

دختران انقلاب پای حجاب ایستاده‌اند

مسئول گروه مردمی دختران انقلاب گفت: دختران انقلاب با اجرای اجتماعات ویژه حجاب به دنبال این است که به مسئولان برساند که مردم پای انقلاب و رهبری و حجاب ایستاده‌اند.

به گزارش ایکنا، نشست خبری اجتماع حجاب، آرمان روح‌الله که به همت گروه مردمی دختران انقلاب برگزار می‌شود، امروز، هفتم آبان‌ در محل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی تهران (سرچشمه) برگزار شد.

در ابتدای این نشست، بهاره جنگروی، مسئول گروه مردمی دختران انقلاب طی سخنانی اظهار کرد: تمام دلخوشی دختران انقلاب بعد از خدا اهل بیت(ع) و شهدا، خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران هستند. فتنه اخیری که با عنوان زن، زندگی، آزادی رخ داد، فتنه‌ای بود که با دشمن در آن نشانه گرفتن حجاب بانوان قصد داشتند انقلاب اسلامی و ایران اسلامی را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال از بین بردن هویت زنان ایرانی است، تصریح کرد: دشمنان می‌دانند که آموزه‌های اسلامی به فرهنگ ایرانی نزدیک بوده و همین امر باعث شد تا ایرانیان با آغوش باز اسلام را بپذیرند؛ لذا هدف دشمن از بین بردن ایران اسلامی با ابزار زن بود.

جنگروی ادامه داد: دشمن با گرفتن هویت ملی و دینی بانوان به دنبال این است که روحیه شهادت، مقاومت و ایثار را از مردم ما بگیرد. امروز سربازان رژیم جعلی صهیونیستی که هیچ هویتی ندارند از جنگ مستقیم با فلسطینیان فرار می‌کنند؛ چراکه آن‌ها هیچ هویتی ندارند. دشمن می‌خواهد زن ایرانی را به سوی فرهنگ بی بند و باری بکشاند تا آن‌ها نتوانند امثال آرمان علی‌وردی و دیگر شهدای این نرم و بوم را تربیت کنند.

مسئول گروه مردمی دختران انقلاب بیان کرد: به همین‌دلیل مقام معظم رهبری چند سال پیش در دیدار با دانشجویان فرمودند که دشمنی که به دنبال این است که ما در مسئله هسته‌ای و موشکی نداشته باشیم، به دنبال این نیز است که بانوان بی‌حجاب نیز داشته باشیم. این مسئله نشان از ارزش بالای موضوع بانوان ایران اسلامی برای دشمنان دارد.

جنگروی اظهار کرد: لذا قضیه حجاب و عفت بانوی ایرانی برای دشمنان آنچنان مهم است که در بحبوحه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه، موضوع زن، زندگی، آزادی را مطرح می‌کنند. این بدان معنا است که از بین بردن هویت بانوی ایرانی هدف اول و اصلی دشمنان است. مسئولان بدانند که شهدای فتنه اخیر، نگران این بودند که چرا چادر از سر بانوی ایرانی کشیده‌اند.

وی با اشاره به لایحه حجاب که در مجلس شورای اسلامی قرار دارد، تصریح کرد: مشخص نیست دلیل اتلاف وقت در زمینه تصویب لایحه حجاب در مجلس چیست؟ مسئولان نباید حجاب را به مسائل سیاسی و کشمکش‌های سیاسی بکشانند. برخی نیز این‌گونه عنوان می‌کنند که تا لایحه بررسی و تصویب نشود، قانونی برای مقابله با بی‌حجابی نداریم که این مسئله کاملا نادرست است و قوانین زیادی در این حوزه وجود دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری دخترانی که حجاب را از سر برداشته‌اند و با کم‌حجاب هستند، از روی ناآگاهی این کار را کرده‌اند، گفت: دلیل این امر این است که بسیاری از این دختران با مشاهده تصویر واقعی دینی و فرهنگی دوباره حجاب بر سر گذاشتند. دختران انقلاب با اجرای اجتماعات ویژه حجاب به دنبال این است که به مسئولان برساند که مردم پای انقلاب و رهبری و حجاب ایستاده‌اند.

جنگروی بیان کرد: اجتماع حجاب آرمان، روح‌الله روز ۱۱ آبان‌ یک روز پیش از سالروز شهادت شهید روح‌الله عجمیان در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار خواهد شد. در این مراسم تعداد ۳۰ نفر از دختران کم‌حجابی که با به دست آوردن آگاهی کافی دوباره حجاب بر سر گذاشته‌اند، حضور داشته و از سوی مادران شهیدان علی‌وردی و عجمیان چادر بر سر آن‌ها نهاده خواهد شد. برخی از این دختران با حضور در هیئت‌ها، مزار شهدا و حتی با مشاهده تعزیه منقلب شده و دوباره حجاب بر سر گذاشته‌اند. در این مراسم با اجرای ویژه‌برنامه تعزیه، مظلومیت شهیدان علی‌وردی و عجمیان در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در این مراسم قصد داریم تا پیام خود را به مسئولان برسانیم تا بیشتر و بهتر به مسئله حجاب بپردازند. ما باید مظلومیت شهدا را به جهانیان نشان دهیم. از عموم بانوان دعوت می‌کنیم که به صورت خانوادگی در این مراسم حضور پیدا کرده و دختران کم‌حجابی که دوباره حجاب را بر سر نهاده‌اند را از نزدیک مشاهده کنند. ما دختران انقلاب خواهر این شهدای مظلوم هستیم و باید پیام ایشان را به جهانیان برسانیم.

در پایان این نشست خبری تنی چند از خانواده شهدا ضمن ارائه برخی از نکات در رابطه با مسئله حجاب که پیام اصلی شهیدان بوده است، از مسئولان درخواست کردند که به صورت خیلی ویژه به موضوع حجاب و عفاف در جامعه بپردازند.

انتهای پیام
captcha