تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری کردستان
کد خبر: 4178740
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری کردستان

رئیس کل دادگستری کردستان از تشکیل پرونده قضایی برای افرادی که به هر نحوی در فرآیند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مرتکب تخلف شوند، خبر داد و گفت: شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری کردستان تشکیل شد.

جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری کردستان امروز، هشتم آبان در اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی با محکومیت جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی، گفت: رژیم صهیونیستی با به شهادت رساندن جمع کثیری از کودکان و زنان بی‌گناه، تمامی معاهدات بین‌المللی را زیرپا گذاشته و امیدواریم به فضل خداوند شاهد نابودی و ریشه‌کنی این رژیم و موفقیت و پیروزی جبهه مقاومت باشیم.

وی افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی به لحاظ کثرت نامزدها و حوزه‌های انتخابی از اهمیت ویژه ای در کشور برخوردار است و در صورت برگزاری باشکوه و با مشارکت حداکثری مردم، برگ زرین دیگری در کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی به ثبت خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با تأکید بر اینکه زمانی امنیت و سلامت انتخابات تضمین می شود که همه آحاد جامعه بر مدار قانون رفتار و عمل کنیم، بیان کرد: بر اساس بخشنامه رئیس قوه قضاییه، ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان کردستان تشکیل شده است.

وی در ادامه گفت: شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در حوزه‌های قضایی استان تشکیل شده و به این دسته از جرائم در شعب دادسرا و دادگاه رسیدگی خواهد شد. لازم است که دستگاه‌های متولی و ذیصلاح نسبت به اعلام گزارش تخلفات و جرایم انتخاباتی اقدام کنند تا مرجع قضایی با تشکیل پرونده برای متخلفان، با آنها به صورت قانونی برخورد کند. هدف اصلی این ستاد برگزاری انتخابات سالم، امن و با مشارکت حداکثری است و قبل از هر برخوردی، پیشگیری در دستور کار این ستاد قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان بر لزوم تشکیل جلسه توجیهی بین اعضای هیئت اجرایی و هیئت نظارت بر انتخابات در استان تأکید کرد و افزود: با نظارت ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در استان، جلسه ای با نامزدهای تأیید صلاحیت شده و همچنین احزاب و جناح‌های مختلف استان تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه مقامات و مدیران استان رعایت اصل بی‌طرفی را دستور کار خود قرار دهند، تأکید کرد: اقدامات نامزدهای رد صلاحیت شده رصد خواهد شد و در صورت احراز اقدامات مجرمانه، با آنها به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به اقدامات غیر قابل انکار نظام مقدس جمهوری اسلامی در رشد و توسعه استان ، بر نقش خطیر صداوسیما در تبیین این اقدامات برای مردم ذکر و تأکید کرد: دشمن با ایجاد فضای آلوده و مسموم بین جوانان و نوجوانان سعی در دلسرد کردن آنها نسبت به نظام دارد وظیفه رسانه‌های جمعی خنثی‌سازی این توطئه دشمن است.

وی همچنین در ادامه بر رصد مستمر و مداوم کانال‌های فضای مجازی و برخورد با هنجارشکنان تأکید کرد.

رضا اعظمی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و دبیر این ستاد در ادامه این جلسه از برگزاری جلسات این ستاد قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: از وظایف این ستاد پایش و رصد مداوم فعالیت‌های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از جرائم، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های عضو ستاد، تبیین و تعیین برنامه‌های پیشگیرانه، هماهنگی و تعامل مداوم با هیئت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات، انعکاس فوری شرح جرائم مهم، توجیه، ارشاد و انزار تشکل‌ها، احزاب و ستادهای تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی مفاد قانون و جرایم از طریق رسانه‌های جمعی و انعکاس رسمی اقدامات مجرمانه دستگاه‌ها و نهادها می‌باشد.

بهروز مهتابی، رئیس دفتر شورای نگهبان در کردستان از ثبت‌نام  نهایی 358 نفر از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد و یادآور شد: از این تعداد 116 نفر در حوزه انتخابی سنندج، دیواندره و کامیاران، 70 نفر در حوزه انتخابی مریوان و سروآباد، 67 نفر در حوزه انتخابی قروه و دهگلان، 40 نفر در حوزه انتخابی سقز و بانه و 65 نفر در حوزه انتخابی بیجار و حسن‌آباد یاسوکند می‌باشند.

انتهای پیام
captcha