صنعت چاپ در نشر معارف دینی پای کار بوده است
کد خبر: 4179563
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
مدیرکل ارشاد خراسان رضوی:

صنعت چاپ در نشر معارف دینی پای کار بوده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: فعالان حوزه چاپ در حوزه‌های دینی، اعتقادی، ملی و در مناسبات مختلف پای کار بودند و همواره تلاش کردند تا معارف دینی در کشور نشر داده شود.

محمد حسین‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، شامگاه 11 آبان‌ماه در بیست و سومین جشنواره ملی صنعت چاپ خراسان رضوی، در هتل خورشید تابان، اظهار کرد: صنعت چاپ را محل تلاقی هنر و ادبیات با صنعت و اقتصاد می‌دانیم، چراکه هم تجمیع‌کننده هنر ادبا و نویسندگان و هم تکمیل کنند، تلاش هنرمندان نقاشان، گرافیست‌ها و... از آنچه خلق می‌کنند و فعالان حوزه چاپ و نشر می‌دهند، هستید.

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی ادامه داد: اگر زحمت شما در صنعت چاپ و بسته‌بندی نباشد، صنایع مختلف نمی‌توانند تولیدات را در یک بسته‌بندی زیبا در معرض دید مردم قرار دهند، کارشان ناقص است و نمی‌تواند به اهداف خود از فروش برسند. از این جهت صنعت چاپ یک صنعت کلیدی و مهم است و نمی‌توان هنر و ادبیات و صنایع متنوع را بدون چاپ متصور شد، آنان به یاری و مشورت فعالان حوزه چاپ و نشر نیازمند هستند، تا کارشان به ثمر برسد.

حسین‌زاده افزود: آنچه در حوزه چاپ کتب درسی اتفاق می‌افتد، یک بخش از صنعت چاپ است و گستردگی صنعت چاپ از افتخاراتی است که این استان به واسطه زحمات فعالان حوزه چاپ‌دار  چه آنان که در حوزه تامین نیار داخل چه آنان که در حوزه صادراتی که ارزآوری دارد، تلاش کردند.

وی در پایان بیان کرد: هرچند کار بدون زحمت و مشکل نیست، اما زحمت و تلاش فعالان این حوزه نشان داده که این صنعت در استان رو به رشد بوده و امید است سال آینده که دور هم جمع شدیم رشد صنعت چاپ در استان ما بیش از گذشته و این دو سال اخیر باشد. فعالان حوزه چاپ در مسائل گوناگون، مانند حوزه‌های دینی، اعتقادی و ملی کشور و در مناسبات مختلف پای کار بودند و تلاش کردند تا معارف دینی در کشور و در بین مردم چاپ و نشر شود که این موضوع در دستگاه محاسباتی خداوند با دستگاه محاسباتی این دنیا متفاوت و چند برابر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha