غزه؛ محور تشکیل بسیج جهانی مستضعفین
کد خبر: 4179889
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱

غزه؛ محور تشکیل بسیج جهانی مستضعفین

تشکیل اجتماعات در حمایت از مردم غزه در سراسر جهان با زبان و عقاید و دین و سلیقه مختلف نوید بخش تشکیل بسیج جهانی مستضعفین در راستای تشکیل حکومت جهانی آخر الزمانی مستضعفین و وعده ادیان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر همتی؛ استاد حوزه و دانشگاه یادداشتی درباره تحولات فلسطین برای ایکنا ارسال کرده است که در ادامه می‌خوانید؛

یکی از اصول گفتمان انقلاب اسلامی بر پایه اندیشه امام خمینی(ره) در راستای مقدمه‌سازی برای حکومت جهانی آخرالزمانی مهدی موعود(عج) عبور از عصبیت‌های قبیله‌ای، ملی، مذهبی و رسیدن به اصول مشترک انسانی بوده است. از این رو ایشان محور تقسیم‌بندی جدیدی را در جهان بر اساس مبانی قرآنی طرح کردند و آن عبارت از تقسیم جهان به استکبار و استضعاف، فقر و غنی در مقابل تقسیم‌بندی‌های طبقاتی کاذب بوده است. در این جبهه‌بندی امر کارآمد اصل فطرت مشترک و ارزش‌های انسانی در تقابل میان حق و باطل و خیر و شر است. برای تمایز این دو امر در طول تاریخ بشر همواره جریان سومی با چهره حق ولی باطن باطل رهزن بوده است که اتفاقا چگونگی گذر از روبنا به زیربنا تلاش انبیا و حق‌مداران در طول تاریخ بوده است. در همین راستا جریان باطل گاه در قالب شعارهای انسانی و گاه در قالب شعارهای دینی خود را بروز و ظهور داده است.

غزه، نمایانگر روی دیگر شعار دموکراسی غربی

در قرن اخیر جریان سیاسی لیبرال دمکراسی با شعارهای به ظاهر انسانی از جمله آزادی و دموکراسی توانست گروه زیادی از مردم را با خود همراه کند اما باطن این شعارها در راستای ادامه استعمار و استکبار در قالب نوین بوده است. تشکیل دولت اسرائیل و حکمرانی صهيونيستی به اراده سیاست‌مداران غربی مظهر تحقق باطن شعار‌های لیبرال دموکراسی انسان غربی است که در آن تنها مصداق انسان و بشر، انسان غربی است و خارج از آن از حق انسانی برخوردار نیستند. اتفاقات غزه و مظلومیت کودکان و زنان نقطه آشکارسازی و نمایاندن باطن و حقیقت سیاست‌گذاران لیبرال تمدن غربی و سازمان‌های بین‌المللی در موضوع حقوق بشر است.

از طرف دیگر جریان‌های به ظاهر دینی حاکم بر کشورهای منطقه نیز در این امر در موضع شفاف‌سازی اعتقادی و عملی قرار گرفتند چرا که مسئله قدس گره کامل با اصول اسلامی دارد و از منظر اسلامی امری دینی است و یک قدم فراتر از اصول انسانی است. لذا نوع مواجه با این امر باطن جریان‌های دینی و اسلامی را نیز نمایان کرده است.

اتفاقات فلسطین و غزه درون مایه‌ای برای تقابل جبهه حق و باطل بر پایه فطرت اولیه انسانی است به گونه‌ای که برخوردار بودن از حداقل فطرت انسانی برای مبارزه و حق‌گرایی کافی است. از این رو این جریان زمینه‌ساز تشکیل بسیج مستضعفین جهانی در تقابل با استکبار به شمار می‌رود. بازخوانی اندیشه امام خمینی(ره) در نسبت با روز قدس و طرح مسئله فلسطین بیانگر جبهه‌بندی مستضعفین جهان در تقابل با مستکبرین است. آن گونه که ایشان فرموده‌اند روز قدس یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابله ملت‌هایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیر آمریکا بودند. روزی است که باید مستضعفین مجهز شوند در مقابل مستکبرین و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند. روزی است که بین منافقین و متعهدین امتیاز خواهد شد.

ویژگی‌های حاکم بر دولت غاصب اسرائیل آن را تبدیل به شر بیَن و جامعی کرده است. از طرفی تجلی و تحقق تمام باطن و نیت استکباری سیاست لیبرال دموکراسی غربی است و هم تجلی و تحقق استکبار در قالب مفاهیم و شکل دینی بر اساس قرائتی از دین یهود، علیه مستضعفین است. از این رو ابزارهای سیاسی، رسانه‌ای و نظامی لیبرال دموکراسی همراه با استکبار دینی شر جامعی را پدید آورده است و نقطه تحقق دو استکبار و نخوت انسان خودبنیاد غربی و انسان مستکبر با ابزار دینی است. بر این اساس صهیونیسم یک پدیده سیاسی با آرمان‌های جاه‌طلبانه، نژادپرستانه و استعمارگرانه است که زیر پوشش مذهب یهود، جلوه مذهبی به خود می‌گیرد و می‌کوشد به عنوان ناجی قوم یهود اهداف خود را دنبال کند. صحنه‌گردان اصلی این ماجرا در آغاز، استعمار انگلیس بود و اینک جای خود را به دولتمردان کاخ سفید سپرده است و تردیدی نیست که استعمار نوین غرب هیچ گاه برای دین خدا و مردم دیندار دل نمی‌سوزاند و جز به منافع استعماری خویش نمی‌اندیشد. 

اسرائیل شر مطلق است

چنان که امام موسی صدر گفته‌اند: «مصیبت اینجا است که آنان خود را اولیا و دوستان خدا می‌دانند و دیگران را نه، این نکته اساسی است، اسرائیل شرّ مطلق است. اسرائیل ضد اسلام، ضد مسیحیت، ضد ایمان، ضد قومیت عربی، ضد انسانیت و ضد میهن است. بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد. ما اسرائیل را شرّ مطلق می‌دانیم. بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد. اگر اسرائیل و شیطان با یکدیگر بجنگند، ما در کنار شیطان می‌ایستیم».

از این رو مبارزه با اسرائیل امری تشکیکی است که حداقل فطرت سالم برای مقابله‌ با آن کافی است و نقطه وحدت مستضعفین جهان است. تشکیل اجتماعات در حمایت از مردم غزه در سراسر جهان با زبان و عقاید و دین و سلیقه مختلف نوید بخش تشکیل بسیج جهانی مستضعفین در راستای تشکیل حکومت جهانی آخر الزمانی مستضعفین و وعده ادیان است و اینک غزه نه یک سرزمین و باریکه بلکه نقطه ظهور حق‌گرایی و مظلومیت در برابر شر مطلق است؛ تجلی کارزار تقابل تمام جبهه حق با اتکا به توحید علیه تمام وسائل و ابزار قدرت شیطان است؛ خط تمایز فطرت انسانی و نوید بخش تحقق جبهه جهانی مستضعفین در وراثت زمین است.

انتهای پیام
captcha