از رسیدن آمار شهدا به 9500 نفر تا پایان ذخیره غذای مردم غزه
کد خبر: 4180154
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳
با تحولات غزه

از رسیدن آمار شهدا به 9500 نفر تا پایان ذخیره غذای مردم غزه

رسیدن آمار شهدا به بالای 9500 نفر، تأکید نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی بر ناامن و بی اخلاقی بودن این رژیم، تداوم حملات شبانه اسرائیل به نوار غزه و اعتراض‌ها به سفر وزیر خارجه آمریکا به عراق از جمله تازه‌ترین تحولات مربوط به غزه است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، امروز یکشنبه برای سی‌امین روز متوالی ادامه داشت که در نتیجه آن ده‌ها نفر دیگر شهید و زخمی شدند.

سلامه معروف، مدیر دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که تعداد شهدای تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون به 9 هزار و 500 نفر، شامل سه هزار و 900 کودک و دو هزار و 509 زن رسیده است.

به گفته وی، حملات رژیم اشغالگر همچنین منجر به تخریب ۵۵ مسجد، سه دانشگاه، سه کلیسا و پنج ساختمان متعلق به وزارت اوقاف در غزه شده است. ۱۶ بیمارستان، ۳۲ مرکز مراقبت‌های اولیه، ۲۷ آمبولانس و ۱۰۵ پایگاه درمانی نیز در جریان تجاوز اسرائیل از کار افتادند.

حملات شدید به مناطق مختلف غزه

رژیم صهیوینستی همچنین شامگاه یکشنبه به طور کامل خدمات اینترنت و ارتباطات نوار غزه را قطع کرد و پس از آن مناطق مختلف نوار غزه را آماج حملات خود قرار داد.

بر اساس گزارش‌ها هزاران نفر از مناطق مختلف شهر غزه از حملات هوایی امشب اسرائیل به اطراف بیمارستان الشفا پناه آوردند.

رسیدن آمار شهدا به 9500  تا پایان ذخیره غذای مردم غزه /اماده انتشار

از سوی دیگر نیروهای مقاومت هم شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مجاورت نوار غزه و همچنین تل‌آویو، پایتخت این رژیم را هدف شلیک پیاپی راکت قرار دادند.

لاپید: اسرائیل جای امنی نیست

رسیدن آمار شهدا به 9500  تا پایان ذخیره غذای مردم غزه /اماده انتشار
یائیر لاپید، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی و رهبر مخالفان کابینه این رژیم شامگاه یکشنبه در سخنانی تأکید کرد: سرائیل نه جای امنی است و نه یک کشور اخلاق مدار است و نه یک قدرت منطقه‌ای است و در جنگ هم پیروز نمی‌شود.

هلاکت خاخام ارتش اسرائیل

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم امشب خبر داد که نعران اشحار، خاخام 33 ساله‌ای که به عنوان نظامی ذخیره به ارتش این رژیم پیوسته بود، چند روز پیش به دلیل چپ کردن تانک در شمال سرزمین‌های اشغالی، به شدت مجروح شده بود و امروز به دلیل شدت جراحات مُرد.

غزه تا چند روز دیگر غذا ندارد

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) روز یکشنبه تأیید کرد که بنا بر تخمین‌های برنامه جهانی غذا ذخایر مواد غذایی در مغازه‌های باقیمانده در نوار غزه تنها برای چند روز دیگر کافی است و دسترسی به مواد غذایی اولیه به یک چالش بزرگ در غزه تبدیل شده و تنها چند نانوایی دیگر در این منطقه کار می‌کنند.

رژیم صهیونیستی طی چند روز اخیر با کارشکنی برای ورود کمک‌های بشردوستانه تنها اجازه ورود قطره چکانی و اندک آن را به نوار غزه داده است.

رسیدن آمار شهدا به 9500  تا پایان ذخیره غذای مردم غزه /اماده انتشار
دیده‌بان حقوق بشر اروپا ـ مدیترانه نیز امروز یکشنبه اعلام کرد: جنگ گرسنگی علیه نوار غزه از سوی اسرائیل با ممانعت از عرضه مواد غذایی و بمباران نانوایی‌ها و مخازن آب به اوج خود رسیده است.

این نهاد افزود: در ساعات گذشته، اسرائیل جنگ گرسنگی را علیه غیرنظامیان غزه با هدف تشدید وضعیت معیشتی که به سطح فاجعه‌باری رسیده، شدیدتر کرده است.

اعتراض‌ها به سفر بلینکن به عراق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم که برای بررسی تحولات غزه در سفر منطقه‌ای به سر می‌برد، امشب با سفر به بغداد با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق دیدار کرد.

السودانی، نخست وزیر عراق در این دیدار گفت: ما تهاجم رژیم صهیونیستی علیه غزه را محکوم می‌کنیم و خواستار توقف فوری درگیری‌ها و گشایش گذرگاه‌ها برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی هستیم.

نخست وزیر عراق تأکید کرد: جامعه بین‌المللی باید به مسئولیت خود در قبال فجایع نظامیان اشغالگر در حق زنان و کودکان بی گناه عمل کند.

در همین حال هزاران نفر از شهروندان عراقی امشب به دعوت مقتدی الصدر، رهبر جریان صدر در اعتراض به سفر بلینکن به عراق در میدان التحریر بغداد تظاهرات کردند.

قطر و عربستان سخنان وزیر صهیونیست درباره بمباران اتمی غزه را محکوم کردند

وزارتخانه‌های خارجه قطر و عربستان هم شامگاه یکشنبه اظهارات وزیر میراث رژیم صهیونیستی و تهدید وی برای بمباران اتمی نوار غزه را محکوم کردند و آن را رفتار تحریک‌آمیز خطرناک برای ارتکاب جنایت جنگی و نادیده گرفتن ارزش‌های انسانی، اخلاقی و قوانین بین‌المللی خواندند.

عمیخای الیاهو، وزیر میراث رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه علاوه بر درخواست بمباران با بمب اتم غزه، مخالفت خود را با اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه بیان کرد و گفته بود که ما به نازی‌ها کمک‌های بشردوستانه نمی‌دهیم.

انتهای پیام
captcha