بهره‌مندی از ظرفیت بسیج در مقابله با آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 4180160
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵

بهره‌مندی از ظرفیت بسیج در مقابله با آسیب‌های اجتماعی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: باید از ظرفیت بسیج به عنوان قوی‌ترین نهاد مردمی در مقابله با جرایم و آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.

محمدحسین رحیمی‌زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقع جرم دادگستری کل استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین رحیمی‌زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، 14 آبان ماه در نشست با فرماندهان بسیج ادارات ناحیه شهید الله‌دادی یزد گفت: در همه دنیا از ظرفیت نهادهای مردمی جهت پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و این انتظار وجود دارد تا بسیج به عنوان قوی‌ترین و پر اهمیت‌ترین نهاد مردمی در کشور در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌ها در میدان عمل حاضر باشد.

وی تصریح کرد: در حوزه ادارات بسیج می‌تواند با دقت عمل در خصوص انجام صحیح و به موقع وظایف و همچنین پیشگیری از ترک فعل‌هایی که منجر به خسران جامعه می‌شود، نقش اساسی ایفا کند.

این مقام قضایی با بیان اینکه بیشتر جرایم و تخلفات در حوزه ادارات ناشی از ناآگاهی و کم اطلاعی است، گفت: پایگاه‌های بسیج ادارات با آسیب‌شناسی شرایط موجود با ارائه بسته‌های آموزشی و فرم‌های انذار و هشدار از شکل‌گیری برخی از مسائل پیشگیری کنند.

وی بر تقویت نهاد خانواده با بهره‌گیری از شیوه‌های تبلیغی، ترویجی و آموزشی تأکید کرد و افزود: بسیج رسانه و بسیج هنرمندان باید نسبت به موضوعات مبتلابه جامعه اشراف داشته باشد و فعالیت خویش را در این زمینه برنامه‌ریزی کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، یا یادآوری سلحشوری و ایثار نیروهای بسیجی در عرصه دفاع مقدس، بیان کرد: امروز نیز جنگ وجود دارد و تنها عرصه آن از جنگ سخت و نظامی به جنگ نرم و فرهنگی تبدیل شده است.

رحیمی‌زاده گفت: ظرفیت بسیج یک ظرفیت بی‌بدیل و ارزشمند در عرصه‌های مختلف است که می‌توان با بهره‌گیری از آن در بسیاری از امور برنامه‌ها را تسهیل و تسریع کرد.

انتهای پیام
captcha