فرعونیان زمان مشغول کشتار کودکانند + صوت
کد خبر: 4181105
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
سید احمد میرعلایی:

فرعونیان زمان مشغول کشتار کودکانند + صوت

یک تهیه‌کننده سینما گفت: این روزها همه ظالمان یکجا جمع شده‌اند و بار دیگر فرعونیان زمان در حال کشتن کودکانند.

جنایاتی که غزه رخ می‌دهد در تاریخ بشریت باقی خواهد ماند زیرا همانگونه که چنگیز و هیتلر در دنیا کشتار جمعی کردند صهیونیست‌ها نیز با ددمنشی تمام به قتل عام کودکان و زنان مشغول هستند. در این رابطه خبرگزاری بین‌المللی قرآن با سید احمد میرعلایی تهیه‌کننده سینما و مدیرعامل سابق بنیاد سینمایی فارابی گفت‌و‌گویی انجام داده که در ادامه با آن همراه می‌شویم.

ایکنا – در ابتدای بحث ارزیابی خود را از آنچه امروز در قالب نسل‌کشی در غزه در حال رخ دادن است، بیان کنید.

این روزها همه ظالمان یکجا جمع شده‌اند و بار دیگر فرعونیان زمان در حال کشتن کودکانند. این نکته را خود نیز معترف هستند زیرا بارها گفته‌اند کودکان غزه در آینده مبارز خواهند بود، بنابراین بهترین راه این است که کودکان؛ این مجاهدان آینده را از بین برند اما غافلند که خون این کودکان درنهایت دامان آنها را خواهد گرفت. حضرت امام (ره) در سال‌های ابتدایی انقلاب گفتند، که یاران من، کودکان در گهواره هستند. این تفکر را امروز در غزه شاهد هستیم و کودکان از نوزادی راه مبارزه با صهیونیست‌ها را می‌آموزند.

بعد از شهادت سردار دل‌ها مردم خطاب به آمریکا گفتند که شهید سلیمانی برای شما خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است. این نکته را امروز در غزه می‌بینیم. زیرا آنچه امروز توسط حماس در غزه در حال رقم خوردن است نشئت‌گرفته از تأثیرات حاج قاسم است. اعتراضات پیرامون اتفاقاتی که این روزها در غزه رخ می‌دهد تنها به غزه ختم نمی‌شود بلکه در همه دنیا در حال رخ دادن است؛ اعتراضات وسیعی که در آمریکا یا اروپا شاهدش هستیم گواه بارز این ادعا است.

در این میان یک مسئله وجود دارد آن‌هم اینکه کشورهایی که سال‌ها است شعارهای حقوق بشری سر می‌دهند امروز کجایند و چرا در مقابل کودکشی صهیونیست‌ها سخنی به زبان نمی‌آورند؟ همچنین سران برخی کشورهای مسلمان چرا نسبت به جنایاتی که در حال رخ دادن است اعتراضی نمی‌کنند؟ البته سکوت سران برخی کشورهای مسلمان تنها به حکمرانان خلاصه می‌شود چون مردم همیشه بیدار هستند. یمن در این میان مثال بسیاری خوبی است. در این کشور مردم علیه حاکم وابسته قیام کرده و او را کنار گذاشتند. کشورهایی نظیر عربستان نیز تلاش کردند با قدرت اسلحه، فرد وابسته به خود را مجدد بر مسند قدرت آورند اما مردم چنین اجازه‌ای را به آنها ندادند.

مردم یمن به اتکای خون شهدای خود به درجه‌ای از استقلال رسیده‌اند که کشورشان به حمایت از مردم غزه بر علیه صهیونیست‌ها به پا خواسته و پیش‌قراول جهاد عملی علیه اسرائیل شده‌اند و در این راستا کوس رسوایی عربستان و هم‌پیمانانش را به صدا در آورده‌اند که این از چشم بیدار مردم جهان دور نمی‌ماند. این ظلم‌ها که به سرکردگی اسرائیل در حال رخ دادن است اتفاقاً موجب نابودی سریع‌تر این رژیم صهیونیستی خواهد شد. حضرت امام (ره) سال‌ها پیش بیان کردند که اسرائیل رفتنی است و مقام معظم رهبری هم روی آن تاکید داشتند ما امروز شواهد این رفتن را به روشنی مشاهده می‌کنیم.

باید از صهیونیست‌ها پرسید شما مدعی هستید از حضرت موسی (ع) پیروی می‌کنید درحالی‌که این‌گونه نیست و هیچ نشانی ازآن پیامبر بزرگ را در خود ندارید. شما روی فرعون را سفید کردید زیرا فرعون نیز در این مقیاسی که شما کودک و زن کشتید، کشتار نکرد. خطاب دیگرم مردم جهان هستند. انسانی که تکلیف خود را در مقابل کشتار غزه مشخص نکند باید در انسانیت خود بررسی مجدد داشته باشد.

ایکنا – جنگی دیگر در جهان پیش‌آمده که در عرصه رسانه است. رسانه‌های وابسته به صهیونیست‌ها و غرب دائم در پی القای یک مطلب هستند آن‌هم اینکه، اسرائیل در ماجرا پیش‌آمده مظلوم واقع‌ شده است! پیرامون این رویکرد توضیح دهید؟

جامعه ما به بیداری خوبی رسیده است و شاهد تجمعات گسترده مردم در جای‌جای کشور علیه صهیونیست‌ها هستیم اما در این میان رسانه‌های ما در حد انتظار عمل نمی‌کنند. دلیل این امر نیز نداشتن تخصص است. شاید در این میان افراد معتقدی هم وجود داشته باشند اما فقط این ویژگی باعث موفقیت آنها در کارهایشان نمی‌شود هرچند معاندینی ظاهرصلاح نیز وجود دارند که گاها برای عده‌ای دیگر مسیر مشخص می‌کنند. نقد ما به سیما یا وزارت ارشاد این نیست که چرا زیاد درباره غزه حرف نمی‌زنند چون ممکن است حرف زیاد زده شود اما آنچه اهمیت دارد عمل و تاثیر عملی فعالیت‌های رسانه در جامعه است.

کد

وقتی از عمل حرف می‌زنیم باید الگویی چون ورزشکاران پیش روی ما قرار گیرد. وقتی ورزشکار ایرانی باوجوداینکه مدال جهانی در دسترسش است از آن چشم‌پوشی کرده و در مقابل ورزشکار رژیم صهیونیستی حاضر نمی‌شود در حقیقت در عمل شاهد مبارزه او هستیم. این اتفاق باید در رسانه ملی و دیگر حوزه‌های رسانه‌ای هم مشاهده شود. یکی دیگر از کاستی‌های ما در حوزه خبررسانی به نحوه غلط کارمان در انتقال خبر مربوط می‌شود. این مشکل در حوزه‌های مختلف خبری وجود دارد و تأثیرات لازمه خود را درعمل روی مخاطب نداشته است!

ایکنا – در این بخش از گفت‌و‌گو به رفتاری که از سوی هنرمندان در این رابطه می‌تواند رخ دهد اشاره کنید زیرا آن‌گونه که از شواهد پیداست عکس‌العمل جدی و همه‌جانبه‌ای را از سوی آنها شاهد نیستیم!

در این بخش از گفت‌وگو روی سخنم با هنرمندان است. شما آثار سینمایی، تلویزیونی و تئاتری بسیاری کار کرده‌اید که موضوع و محور آنها مبارزه با ظلم است. آیا از کارهایی که تولید کرده‌اید نمی‌خواهیم درس بگیریم؟ جای تعجب است برخی از این دوستان معتقدند حماس باعث حمله اسرائیل شده است. من سؤالی از آنها دارم. آیا کشوری که 70 سال است زیر چکمه صهیونیست‌ها است باید همیشه ظلم را بپذیرد؟ آیا اگر بخواهد پس از سال‌ها در مقابل ظلم به پاخیزد مقصر است؟ این سؤالات اگر از سوی آن عده که فریفته تبلیغات غرب شده‌اند پاسخ داده شود مطمئنم بازهم با مردم همراه خواهند شد و یکپارچه در مقابل جنایت غزه قد علم خواهند کرد. مردم هم اگر صداقت ببینند حتما آنها را خواهند پذیرفت همان‌گونه که در ابتدای انقلاب، هنرمندان تواب پذیرفته شدند. در انتها از عموم جامعه خصوصاً خانواده شهدا تقاضا دارم در این صورت با سعه صدر اساس همدلی را بیشتر فراهم کنند.

گفت‌و‌گو از داوود کنشلو

انتهای پیام
captcha