فعالیت بیش از ۲۰۰ کتابخانه در کانون‌های مساجد کرمان
کد خبر: 4181268
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

فعالیت بیش از ۲۰۰ کتابخانه در کانون‌های مساجد کرمان

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر ۷۲ کتابخانه مخزن‌دار و ۲۰۴ کتابخانه باز در ذیل کانون‌های فرهنگی مساجد استان کرمان وجود دارد، گفت: به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌های متعددی در کرمان برگزار می‌شود.

علی مهدی‌خانی سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، علی مهدی‌خانی، سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان کرمان، صبح امروز، 21 آبان‌ماه در نشست خبری در خصوص هفته کتاب و کتابخوانی با بیان اینکه این هفته در راستای بالابردن سرانه مطالعه و همچنین توانمندسازی نیروی مسجد اهمیت دارد، گفت: کادرسازی و نیروسازی از ضعف‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان است و هر کانونی که در حوزه کتاب فعال بوده در حوزه کادرسازی نیز موفق عمل کرده است.

وی افزود: در حال حاضر ۷۲ کتابخانه مخزن‌دار و ۲۰۴ کتابخانه باز در استان کرمان وجود دارد و در سال‌های اخیر شاهد کسب رتبه‌های برتر از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان در جشنواره‌های مختلف استانی و کشوری بودیم. کرمان در جشنواره ملی «کتاب بچه‌های مسجد» در بخش‌های سفیر کتاب و مؤلف کتاب رتبه برتر را به دست آورد.

مهدی‌خانی تصریح کرد: در سال جاری نیز در رقابت با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور کرمان توانست در رواق‌های مختلف رتبه‌های برتر را از آن خود کند که کانون فرهنگی هنری الجواد شهر کرمان رتبه برتر رواق کتاب و کانون فرهنگی هنری الزهرا رفسنجان شایسته تقدیر ویژه در رواق کتاب شناخته شدند.

سرپرست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی پرداخت و اظهار کرد: استفاده از ظرفیت میعادگاه‌های نماز جمعه برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است که در این راستا سخنرانی پیش از خطبه‌ها توسط مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری نمایشگاه کتاب و تبادل کتاب در محل برگزاری نماز جمعه و اجرای گروه سرود سربازان شهید سلیمانی در محل مصلی کرمان از جمله برنامه‌هایی است که روز جمعه، ۲۶ آبان‌ماه در کرمان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: جشن کتاب با محوریت کانون فرهنگی هنری الاجواد شهر کرمان، افتتاح کتابخانه شهید «ماشاالله جوکار» در روستای حمیدیه زرند، اجرای طرح شنبه‌های کتاب در مساجد سراسر استان، معرفی کتاب خانواده در سه کانون محوری استان(الجواد شهر کرمان، الزهرا رفسنجان و کانون معراج راور)، تکریم کتابداران، اعضای و خیرین کتاب، اجرای نمایش از کتاب سرنوشت استعمار از جمله برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در کرمان است.

مهدی‌خانی در پایان با بیان اینکه ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بالا است اما این ظرفیت‌ها ناشناخته مانده که باید رسانه‌ها در این حوزه کمک کنند، گفت: طرح پالایش کتاب و جمع‌آوری کتاب‌های فرسوده و جایگزین کردن آن، برپایی نمایشگاه محله‌ای کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی، بازدید و رصد میدانی از کتابخانه‌های مسجد، اردوی فرهنگی هنری بچه‌های مسجد، اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه (بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌های مسجد)، عضویت ۲۰۰ نونهال در کتابخانه‌های مسجد و... از جمله دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی است.

انتهای پیام
captcha