دانشگاهیان و نخبگان شخصیت شهید سلیمانی را تبیین کنند
کد خبر: 4181501
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

دانشگاهیان و نخبگان شخصیت شهید سلیمانی را تبیین کنند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه جا دارد دانشگاهیان و نخبگان شخصیت شهید سلیمانی که مظهر اقتدار و امنیت جهان اسلام بود را تبیین کنند، گفت: تأسى دانشگاهیان به شخصیت شهید سلیمانی افتخار آفرین است.

محمدرضا جلیلی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ایبه گزارش ایکنا از کرمان، محمدرضا جلیلی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور امروز، ۲۲ آبان‌ماه در آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ذوالفقار» با گرامیداشت یاد شهدا و بیان اینکه شهدا پرچمی برای، عظمت، اقتدار و آزادگی جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: همانگونه که شهید سلیمانی شخصیتی بین‌المللی بود امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده این جشنواره را با توجه شخصیت سردار برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی از تربیت یافتگان برجسته مکتب اسلام، عاشورا و امامین انقلاب بود، افزود: جا دارد دانشگاهیان و نخبگان شخصیت شهید سلیمانی که مظهر اقتدار و امنیت جهان اسلام بود را تبیین کنند و اگر بخواهیم شاخصه‌های مکتب را به اجمال بحث کنیم بسیار بزرگ است.

جلیلی اظهار کرد: در مکتب اسلام شخصیت‌های بزرگی پرورش یافته‌اند و امیدواریم دانشگاهیان با تلاش و پشتکار برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی تلاش کنند. همچنین در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بتوانیم نیروی مهارتی را برای اقتدار کشور تربیت کنیم.

وی با اشاره به سرمایه‌های طبیعی و معنوی بسیاری که در کرمان وجود دارد، تصریح کرد: سردمدار سرمایه‌های معنوی دیار کریمان شهید سلیمانی است. انسان‌های بزرگ مکتب‌ساز و تمدن‌آفرین هستند و اگر کسی خالصانه کار کند خداوند او را بزرگ می‌کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه سردار سلیمانی متفکر برجسته سیاسی بود و جلوه‌های خدا باوری ایشان زیاد است، گفت: ولایت‌پذیری از شاخصه‌های مکتب حاج قاسم و جلوه‌های اطاعات ایشان از مقام شامخ ولایت برجسته است؛ بارها در عمل تمسک شهدا و شهید سلیمانی به ولایت را دیده‌ایم که نمونه آن اقدامات لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس است.

وی مجاهدت و مقاومت، شجاعت، روحیه مردم‌داری، مدیریت و فرماندهی و بینش سیاسی، شهادت طلبی و تحلیل‌گری سیاسی را از ویژگی‌های شهید سلیمانی برشمرد و افزود: او ضد آمریکایی به تمام معنا و مهمترین مانع آمریکا در غرب آسیا بود.

جلیلی در پایان اظهار کرد: تأسى دانشگاهیان به شخصیت شهید سلیمانی که افتخار جهان اسلام است، افتخار آفرین است. همانگونه که شهید سلیمانی فرمودند ما ملت امام حسین(ع) هستیم و مکتب امام حسین(ع) ذلت نمی‌پذیرد و امروز نیز هر کجا که لازم باشد پای کار هستیم. امیدواریم در عرصه‌های علمی نیز که اقتدار آفرین است نقش آفرینی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha