جشنواره «ذوالفقار» میراث معنوی جریان مقاومت را صیانت می‌کند
کد خبر: 4181538
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

جشنواره «ذوالفقار» میراث معنوی جریان مقاومت را صیانت می‌کند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه باید حقیقت معنوی شهید سلیمانی را بیش از پیش به جامعه جوان بشناسیم، گفت: برگزاری جشنواره‌ ذوالفقار سبب می‌شود وجدان‌های آگاه و بیدار کنار هم جمع شده و میراث معنوی جریان مقاومت که نماد آن تفکرات شهید سلیمانی است، صیانت شود.

عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشوربه گزارش ایکنا از کرمان، عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور امروز، ۲۲ آبان‌ماه در آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ذوالفقار» با گرامیداشت یاد شهدا، گفت: امیدواریم چنین جشنواره‌هایی سبب شناختن ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی برای نسل جوان باشد.

وی افزود: چیزی که شهید سلیمانی را به چهره‌ای جهانی تبدیل و برای دنیای مقاومت الهام بخش می‌کند، سرباز ولایت بودن، اخلاص، از خودگذشتگی، گمنامی، تواضع، اخلاق و تقوای ایشان بود. شهید سلیمانی با تمام وجود مجاهدت کرد و یکی از نشانه‌های اخلاص ایشان خستگی‌ناپذیری برای رسیدن به هدف بود که بیش از ۴۰ سال علیه اهریمن‌ها مبارزه کرد و در نهایت به شهادت رسید.

خسرویان با بیان اینکه امیدواریم جشنواره ذوالفقار سال‌های آینده با غنای بیشتر برگزار و بخش‌های علمی پژوهشی هم به آن اضافه شود تا بتوانیم حقیقت معنوی شهید سلیمانی را بیش از پیش به جامعه جوان بشناسیم، اظهار کرد: امروز جامعه جهانی با طرفداری از استکبار تلاش می‌کند صدای حقیقت در دنیا به راحتی شنیده نشود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: جبهه استکبار همانگونه که در زمان شهادت سردار سلیمانی سعی کردند موج احساسات مردم منطقه را سانسور کنند و پست‌های مربوط به ایشان در فضای مجازی را حذف می‌کردند امروز نیز اتفاقات فلسطین را سانسور می‌کنند اما برگزاری جشنواره‌های مختلف همچون جشنواره ذوالفقار سبب می‌شود وجدان‌های آگاه و بیدار کنار هم جمع شده و میراث معنوی جریان مقاومت که نماد آن تفکرات شهید سلیمانی است، صیانت شود.

خسرویان در پایان با بیان اینکه حاج قاسم تا آخر طرف مظلوم ایستاد، اظهار کرد: امروز دنیا تمام ظلمی که به مردم غزه می‌شود را سانسور و ماشین غرب، مردم مظلوم را کشتار می‌کنند لذا نخبگان و دانشگاهیان باید این روزها را به خاطر بسپارند. مقدمات این ظلم در فلسطین با ریختن خون شهید سلیمانی فراهم شد اما قطعاً این ظلم ماندگار نیست و حتماً نخبگان آگاه و آزاده دنیا با حساسیت این رویدادها را دنبال و موضع‌گیری می‌کنند و اگر امروز در برابر این جنایات موضع‌گیری نکنیم ممکن است ماشین کشتار اسرائیل و استکبار در سایر نقاط جهان به قتل عام بپردازد.

مصطفی جعفری، رئیس دانشگاه دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای شهید چمران کرمان نیز در این مراسم، با بیان اینکه شرایط فعلی جهان و اتفاقات فلسطین و منطقه جای خالی سردار سلیمانی را بیشتر یادآوری می‌کند، گفت: جشنواره فرهنگی هنری ذوالفقار در راستای شناساندن ابعاد شخصیت سردار به نسل جوان برگزار می‌شود.

جعفری با بیان اینکه نخستین دوره جشنواره در سطح دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور و دومین دوره در سطح دانشگاه‌های وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، افزود: سومین دوره جشنواره در سطح ملی و در دو بخش آزاد و دانشجویی برگزار شد.

حسین انجم‌شعاع، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه جشنواره ذوالفقار سبب آشنایی با مکتب شهید سلیمانی می‌شود، اظهار کرد: شهید سلیمانی مجاهدانه کار می‌کرد و علیرغم اینکه تلاش می‌کرد نمی‌خواست دیده شود و در واقع برای سربلندی ایران و اسلام تلاش کرد. شهید سلیمانی با تدبیر، شجاعت و فعالیت شبانه‌روزی نقشه‌ها و تدابیر استکبار را بر هم زد و سبب شد ایران جایگاه خود را حفظ و نفوذ راهبردی خود را در منطقه گسترش دهد.


انتهای پیام
captcha