نقش ایکنا در ایجاد همدلی و هم‌افزایی جامعه قرآنی
کد خبر: 4181595
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
در دیدار رئیس سازمان دارالقرآن و سرپرست ایکنا مطرح شد

نقش ایکنا در ایجاد همدلی و هم‌افزایی جامعه قرآنی

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بر نقش مهم و اثرگذار این خبرگزاری برای مطالبه‌گری و پیشبرد اهداف امور قرآنی و ایجاد همدلی در نهاد‌ها و جامعه قرآنی کشور تاکید کرد.

به گزارش ایکنا، جلیل بیت‌مشعلی، سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا ضمن حضور در سازمان دارالقرآن الکریم با حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، رئیس این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار تقی‌زاده ضمن تشریح فعالیت‌های این سازمان به فعالیت بیش از ۹ هزار تشکل قرآنی در سطح کشور تحت نظارت سازمان دارالقرآن الکریم اشاره کرد و گفت: با توجه به نهایی شدن سند راهبردی این سازمان، علاوه بر تقویت مأموریت‌های پیشین و اضافه‌شدن رویکرد مردمی‌سازی، تلاش شد تا بتوانیم مأموریت‌هایی که بر عهده سازمان است، توسط فعالان توانمند مردمی پیش ببریم.

وی افزود: در این مسیر دو ماموریت دیگر به وظایف جدید سازمان دارالقرآن الکریم اضافه شد که ماموریت اول تاکید بر تدبر در قرآن در آموزش همگانی و ماموریت دوم گفتمان‌سازی مفاهیم پایه‌ای قرآن کریم متناسب با نیاز امروز و فریضه جهاد تبیین و نیاز‌های امروز انقلاب اسلامی است که یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری از مجموعه‌ها و فعالان قرآنی به شمار می‌آید.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های خبرگزاری بین المللی ایکنا در زمان مدیریت سابق، بر نقش مهم و اثرگذار این خبرگزاری برای مطالبه‌گری و پیشبرد اهداف و چشم‌انداز‌های قرآنی و ایجاد همدلی و هم‌افزایی در نهاد‌ها و جامعه قرآنی کشور تاکید کرد.

در ادامه این دیدار بیت‌مشعلی، با تاکید بر تعامل دو جانبه این خبرگزاری با نهاد‌ها و دستگاه‌های قرآنی کشور گفت: ظرفیت‌های بسیاری در خبرگزاری ایکنا وجود دارد که باید کاملا در اختیار فعالیت‌های قرآنی در کشور قرار گیرد.

وی ایجاد استودیوی تخصصی مبین با امکانات به‌روز، انتشار اخبار و رویداد‌های مهم به ۲۲ زبان خارجی و در ۳۷ کشور دنیا و وجود تیم علمی و پژوهشی متخصص و کار آمد را ازجمله مهمترین دستاورد‌های این خبرگزاری بر شمرد و افزود: به‌دنبال ایجاد تحول و نگاه جدید در این مجموعه هستیم و از نظرات و پیشنهادات تمامی صاحب‌نظران و جامعه قرآنی در جهت بهبود شرایط و خدمات بهتر استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha