قدرت بازدارندگی بسیج به نمایش گذاشته می‌شود
کد خبر: 4181993
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
سردار سلیمانی در تشریح برنامه‌های هفته بسیج:

قدرت بازدارندگی بسیج به نمایش گذاشته می‌شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با حضور در نشست خبری ویژه ایام هفته بسیج، برنامه‌های مختلف این سازمان را تشریح کرد و گفت: سوم آذرماه نیز برنامه مهم و محوری نمایش قدرت بازدارندگی بسیج برگزار و توان دفاعی بسیج در قالب گردان‌های مختلف در مراکز استان و شهرستان‌های مختلف نمایش داده خواهد شد.

سردار سلیمانیبه گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری هفته بسیج با یاد و خاطره شهید بسیجی سجاد زبرجدی امروز، ۲۵ آبان‌ماه با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در محل سالن رضویه سازمان بسیج برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سردار سلیمانی طی سخنانی اظهار کرد: امسال در شرایطی وارد برنامه‌های هفته بسیج می‌شویم که در گوشه‌ای از دنیا مردم مظلومی در حال احقاق حق حقوق و آزاد کردن سرزمین‌های خود هستند. مردم فلسطین و غزه و فرزندانشان در عملیات طوفان الاقصی پیروزی‌های بزرگی را به دست آورده و شکست بزرگی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کردند، اما آمریکایی‌ها با امکانات خود به کمک صهیونیست‌ها آمده و آتش گسترده‌ای را بر مردم مظلوم فلسطین از جمله زنان و کودکان ایجاد کرده و تعداد زیادی از افراد را به شهادت رساندند.

وی افزود: چنین وحشی‌گری‌هایی در تاریخ فقط در رابطه با رژیم صهیونیستی مشاهده می‌شود. امروز ملل مختلف جهان به صحنه آمده و از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند و ملت شریف ایران اسلامی نیز به همین صورت بار‌ها به خیابان‌ها آمده و با تظاهرات مختلف حمایت خود را از این مظلومان اعلام می‌کنند.

سلیمانی بیان کرد: هفته بسیج یادآور رشادت‌های ملت انقلابی ایران اسلامی است. این ملت بزرگ فرزندان بسیجی خود را به جبهه‌های دفاع مقدس گسیل داشت و دفاع مردمی را با رهبری امام راحل(ره) در برابر دشمن متجاوز شکل داد. از درون این دفاع مردمیريال قدرتی تشکیل شد که امروز ایران اسلامی را به امنیت پایدار و مردم‌پایه رسانده و این یکی از دستاورد‌های ملت ایران در دوران دفاع مقدس است که با تکیه بر مردم‌سالاری دینی حاصل شده. در گام دوم انقلاب اسلامی نیز که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان چشم‌انداز ایران اسلامی بیان شده است، به دنبال تحقق تمدن نوین اسلامی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بسیج به عنوان بزرگترین تشکیلات مردمی دنیا، رسالت سنگینی به دوش دارد و باید در تحقق اهداف راهبردی ملت ایران پیش‌قدم باشد و با تسهیل‌گری میان آحاد و اقشار مختلف مردم هماهنگی ایجاد کند، گفت: برنامه‌های هفته بسیج با سه رویکرد جهاد تبیین، جهاد امیدآفرینی و جهاد خدمت با کلیدواژه «بسیج؛ امید ملت ایران» رقم خواهد خورد و با اجتماع بسیجیان در حرم امام راحل در صبح روز ۲۸ آبان‌ماه آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: در روز شنبه، ۲۷ آبان‌ماه جشنواره رسانه‌ای بسیج و نیرو‌های نقش‌آفرین داخلی و بین‌المللی در رشت برگزار شده و اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآنی بسیج نیز در تمامی استان‌ها با محوریت برنامه مرکزی در اردبیل اجرا می‌شود. در روز ۲۹ آبان‌ماه نیز برنامه بهره‌برداری از ۱۳۰ مرکز مشاوره خانواده برگزار می‌شود که مراکزی مردمی هستند و بسیج برای اجرای آن بسترسازی کرده تا متخصصان روانشناسی بتوانند در مراکزی سامان پیدا کرده و به مردم خدمت کنند.

برپایی۵۴۰ میز خدمت عمران

وی تصریح کرد: در روز ۲۹ آبان‌ماه نیز برنامه رزمایش ۱۰۰ هزار خدمت اصناف در هزار نقطه کشور اجرا می‌شود که برنامه مرکزی آن در تهران خواهد بود. اعزام تیم‌های جهادی پزشکی به مناطق محروم به مناسبت یادمان شهدای سلامت کشور و افتتاحیه جشنواره‌های ورزشی پایگاه‌های مقاومت سراسر کشور نیز از دیگر برنامه‌های سازمان در ایام هفته بسیج خواهد بود. همچنین، طرحی در بسیج معماری با عنوان طرح رضوان برای روستا‌ها برنامه‌ریزی شده که هدف آن برطرف کردن مشکلات زیرساختی در روستا‌ها است و در ۲۷۰ روستا با تمرکز بر برنامه روستا‌های استان فارس اجرا می‌شود. برپایی۵۴۰ میز خدمت عمران در ۵۴۰ شهرستان نیز در کنار این برنامه انجام خواهد شد.

سلیمانی گفت: جشن گلریزان آزادی زندانیان معسر، مانع‌زدایی از صنایع متوسط و کوچک از سوی بسیج صنعت و معدن در کل کشور با محوریت استان قزوین، برپایی میز تخصصی رفع موانع تولید در هزار مرکز تولید از سوی بسیج کارگری با محوریت برنامه در شهر تبریز و اعطای هزار قلم کاری اساسی به محرومان واجد شرایط از دیگر برنامه‌های بسیج در این ایام است.

وی با اشاره به برنامه‌های بسیج در روز ۳۰ آبان‌ماه گفت: برپایی رویداد علمی، تبیینی بسیج در تهران با مسئولیت سازمان بسیج علمی، رونمایی از تولیدات فرهنگی، هنری بسیج از سوی بنیاد روایت فتح در تهران، آغاز رزمایش جهادگران فاطمی در سراسر کشور از سوی بسیج سازندگی و خدمت‌رسانی به عشایر در مناطق عشایری با مرکزیت ایلام از جمله برنامه‌هایی است که در این روز اجرا می‌شود.

گردآوری آثار ۹۳ هزار شهید بسیجی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: برنامه حفظ آثار شهدا و ترویج فرهنگ شهادت همراه با گردآوری آثار ۹۳ هزار شهید بسیجی در طرح نیم‌پلاک، گردهمایی هنرمندان در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف، اعطای کمک‌های مؤمنانه به خانواده‌های نیازمند به ویژه زندانیان و برگزاری بزرگداشت اساتید بسیجی در ۳۰۰ دانشگاه با حضور ۳۰ هزار استاد بسیجی با محوریت برنامه در تهران از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های بسیج در روز یکم آذرماه اظهار کرد: برپایی نشست‌های فعالان رسانه‌ای کشور در ۵۴۰ نقطه، اجرای جلسات نخبگانی و فعال شدن هیئت‌های اندیشه‌ورز در بخش کشاورزی، اجرای پویش نذر خون در ۵۴۰ نقطه کشور با یادبود شهدای غزه از سوی بسیج پیشکسوتان و برگزاری برنامه هم‌نفس قهرمان از سوی بسیج ورزشکاران نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته بسیج برگزار خواهد شد.

سلیمانی با اشاره به برنامه‌های سازمان بسیج در روزر دوم آذرماه تصریح کرد: برپایی اجتماع در حرم امام خمینی(ره) با حضور یکی از رؤسای قوا و با حضور بسیجیان و طلاب بسیجی، برپایی میز‌های خدمت در بسیج کارمندان در سراسر کشور با محوریت اصفهان، عطرافشانی قبور شهدا در کل کشور، حضور سازمان یافته ۱۱۰ هزار شبکه خادمان شهدا در گلزار شهدا، جشنواره ملی تجلیل از جهادگران عشایری با محوریت استان تهران، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران و برگزاری شش هزار یادواره شهدا با عنوان شهید آبروی محله در سراسر کشور از جمله برنامه‌های بسیج در این روز خواهد بود.

برپایی گردهمایی سراسری میقات

وی با اشاره به اینکه در روز جمعه، سوم آذرماه نیز برنامه مهم و محوری نمایش قدرت بازدارندگی بسیج برگزار می‌شود که توان دفاعی بسیج در قالب گردان‌های مختلفی همچون بیت‌المقدس، امام حسین(ع)، فاتحین، کوثر و ... در مراکز استان و شهرستان‌های مختلف نمایش داده خواهد شد، تصریح کرد: برپایی گردهمایی سراسری میقات صالحین در نماز‌های جمعه کل کشور، ایراد سخن از سوی سخنرانان پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مورد بسیج، اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم در کرمان و ۵۴۰ نقطه کشور، برگزاری همایش پیاده‌روی و کوه‌گشت خانوادگی در کشور و شب شعر خاطره در ۵۴۰ نقطه از جمله برنامه‌های این روز خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در روز چهارم آذرماه نیز برنامه‌های مختلفی همچون اجتماع زائران راهیان نور در یادمان شهدا با محوریت استان خوزستان، برپایی همایش فتح خون، برگزاری نشست‌های تبیینی هنرمندان کشور در تهران، برپایی نشست نخبگان و معتمدین اقشار بسیج در یزد و سراسر کشور، تجهیز و بهره‌برداری از ۱۰۰ سالن نمایش از سوی معاونت فرهنگی بسیج در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف با محوریت برنامه شهر ری، آغاز عملیات فرهنگ مشق افتخار در سراسر کشور با اجرای برنامه محوری در تهران برگزار می‌شود.

سلیمانی اجرای برنامه شعر آئینی و حماسی فاطمی در روز پنجم آذرماه و افتتاحیه جشنواره تئاتر سردار آسمانی از سوی بنیاد روایت فتح را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برشمرد و گفت: افتتاحیه جشنواره ادبیات داستانی بسیج هنرمندان، گردهمایی پهلوانان ایران‌زمین در شهرستان‌های مختلف از سوی بسیج ورزشکاران و برگزاری رزمایش گشت‌های رضویون و امنیت محله در سراسر کشور برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزاری اجلاسیه شهدای زن اهل سنت در استان گلستان طی روز هشتم آذرماه، برگزاری جشنواره مالک اشتر ویژه تجلیل از فعالان بسیج، برپایی افتتاحیه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی با محوریت استان فارس، اجلاس ملی اندیشه‌ورزی بسیج کارگران در تهران و برگزاری جشنواره سراسری اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به مجموعه‌های برتر با محوریت استان یزد را از دیگر برنامه‌هایی دانست که در ایام هفته بسیج در کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی که در سطح بسیج برگزار می‌شود با حضور مردم به ویژه نوجوان و جوانان و به صورت مردم‌پایه و با رویکرد تبیینی، جهاد تبیین، امیدآفرینی و خدمت به مردم انجام می‌شود، تصریح کرد: بسیج تشکیلات کاملاً مردمی است و امیدواریم مردم با حضور در این برنامه‌ها مقوم این تشکلات مردم‌پایه باشند.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست خبری و با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار معروفی، معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین از پوستر هشتمین جشنواره ملی مالک اشتر رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha