حمله پلیس آلمان به مراکز اسلامی هامبورگ
کد خبر: 4182291
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰

حمله پلیس آلمان به مراکز اسلامی هامبورگ

وزارت کشور آلمان در ادامه حمایت از صهیونیست‌ها و در راستای بخشی از تحقیقات درباره مرکز اسلامی هامبورگ، ۵۴ مکان مرتبط با این مرکز را در هفت ایالت مورد بازرسی قرار داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از شفق نیوز، در ادامه حمایت‌ کشورهای غربی از صهیونیست‌ها، صدها نیروی پلیس آلمان امروز پنجشنبه به ده‌ها مکان که گفته شده با مرکز اسلامی هامبورگ مرتبط است، به ظن ارتباط با حزب‌الله لبنان یورش بردند.

وزارت کشور آلمان اعلام کرد مقام‌های این کشور امروز پنجشنبه ۵۴ مکان مرتبط با مرکز اسلامی هامبورگ (IZH) را در هفت ایالت فدرال مورد بازرسی قرار دادند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای مدعی شد مرکز اسلامی هامبورگ مظنون به اقدام برخلاف نظم قانون اساسی و حمایت از [سازمان تروریستی] حزب‌الله است. آلمان در سال ۲۰۲۰ حزب‌الله لبنان را در فهرست موسوم به تروریستی قرار داد و فعالیت‌های آن را در خاک خود ممنوع کرد.

به گزارش دویچه وله، در جریان این یورش‌ها هیچ کسی بازداشت نشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این بازرسی‌ها بعد از آن انجام شد که دولت آلمان در پی عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین در تاریخ هفتم اکتبر، فعالیت‌های جنش حماس و سازمان‌های مرتبط با آن را ممنوع کرد.

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان در توجیه این حملات مدعی شد: «در زمانی که یهودیان زیادی احساس خطر می‌کنند، آلمان پروپاگاندای اسلامی یا تحریک‌های یهودی‌ستیزانه علیه اسرائیل را تحمل نخواهد کرد.»

اندی گروت، وزیر امور داخلی ایالت هامبورگ با استقبال از این بازرسی، گفت: معتقد است مرکز اسلامی هامبورگ در آینده نزدیک تعطیل خواهد شد.

آلمان هم مانند سایر کشورهای غربی از زمان آغاز درگیری‌ها در غزه، بدون اشاره‌ به جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان این منطقه، بر تداوم حمایت از رژیم اشغالگر و ایستادن در کنار آن تأکید کرده است.

انتهای پیام
captcha