بسیجیان دِین خود را به انقلاب ادا کردند
کد خبر: 4183116
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد:

بسیجیان دِین خود را به انقلاب ادا کردند

محمد برامکی با بیان اینکه بسیجیان دین خود را به انقلاب ادا کردند، گفت: بسیج نقش خود را در توسعه کشور این‌گونه ایفا می‌کند که آمادگی متناسب با نوع تغییرات و تهدیدات دارد؛ ما قرار نیست موشک بسازیم و تهدید کنیم، قرار است فرهنگ و تفکر بسیجی را گسترش دهیم.

نشست جهاد تبیین در دانشگاه علمی کاربردی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد برامکی، فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد، امروز، 29 آبان‌ماه در نشست جهاد تبیین که با موضوع «نقش بسیج در پیشرفت کشور» در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان لرستان با حضور مدرسان این دانشگاه برگزار شد، ضمن تبریک آغاز هفته بسیج اظهار کرد: اگر بخواهیم در یک کلمه الگوی جهاد تبیین را معرفی کنیم، قطعاً حضرت زینب(س) خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نیاز امروز کشور ما با همین روحیه بسیجی این است که بتوانیم مرزهای علمی و مرزهای دانش را طی کنیم، افزود: بسیج را برای جنگ درست نکرده‌ایم؛ پنجم آذرماه سال 1358 امام خمینی(ره) با الهام قلبی که داشته‌اند بسیج را تشکیل دادند و کسی فکر نمی‌کرد در مدت کمتر از یک سال جنگ همه‌جانبه اتفاق بیفتد؛ بسیج نیز خود را با شرایط جنگ وفق داد.

برامکی ادامه داد: پنجم آذرماه 1358 کسی فکر نمی‌کرد که بسیج و تفکر بسیجی علاج مشکلات جامعه باشد. عملکرد ارتش اگر بر مبنای اعتقادی و معنوی نبود به‌ویژه در اوایل جنگ نمی‌توانست نقش خود را ایفا کند. سپاه تازه تأسیس شده بود و نیروی خاصی نداشت، اما الان با انگیزه، علم و دانایی هر چیزی بخواهد می‌سازد.

فرمانده سپاه ناحیه خرم‎آباد بیان کرد: از کل شهدایی که در دفاع مقدس داریم، 48 هزار نفر مربوط به ارتش جمهوری اسلامی، نزدیک به 40 هزار نفر مربوط به سپاه پاسداران و بقیه بسیجی هستند، می‌توان گفت 60 درصد کل شهدای ما بسیجی هستند، لذا دین خود را به انقلاب ادا کرده و تا امروز نیز این روند ادامه پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بسیج نقش خود را در توسعه کشور این‌گونه ایفا می‌کند که آمادگی متناسب با نوع تغییرات و تهدیدات دارد؛ ما قرار نیست موشک بسازیم و تهدید کنیم، قرار است فرهنگ و تفکر بسیجی را گسترش دهیم. از ابتدای انقلاب تاکنون آنچه تهدید بوده علیه ما به‌کار رفته و هرکدام از آن‌ها کافی بوده که یک کشور و ملت را کاملاً از بین ببرد و ریشه‌کن کند، ایران با همین بسیج در پای کار آوردن ظرفیت‌های مردمی موفق عمل کرده است که نمود آن را در شیوع کرونا دیدیم.

برامکی تصریح کرد: بسیج براساس نوع تهدیدها خود را وفق می‌دهد و هرآنچه اتفاق بوده برای آن افتاده است، انواع جنگ‌ها که پنج نوع سخت، نیمه‌سخت، نرم، ترکیبی و هوشمندانه هستند و همه علیه ما به‌کار رفته‌اند. جنگ ترکیبی چرخه‌ای از اعتقادات، اقتصاد، علم و فناوری، اجتماعی، فرهنگی، شناختی و سایبری است که تصمیم بر فشار اقتصادی برای ایجاد تورم و نارضایتی اجتماعی، تعمیق فشار فکری، فرهنگی و اعتقادی بین نسلی و عملیات روانی پیچیده و به دست گرفتن مدیریت ادراک مردم و جوانان که دوران کرونا بهترین زمان برای آن‌ها بود و در کنار آن ضربه اساسی به آموزش و پرورش و دانش‌آموزان زدند.

انتهای پیام
captcha