اعلام مصوبات مهم جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی + صوت
کد خبر: 4183543
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰

اعلام مصوبات مهم جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی + صوت

طی جلسه هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت بر پیگیری مقدمات و فراهم کردن شرایط برگزاری مجمع عمومی تأکید شد.

مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت

مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه جلسه هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه با اطلاع‌رسانی قبلی به اعضا، روز گذشته، 30 آبان در دفتر اتحادیه تشکیل شد.

وی با اشاره به استعفای تعدادی از اعضای هیئت مدیره و جایگزین کردن افراد علی‌البدل قید شده در صورتجلسه تنظیمی برگزاری اولین دوره انتخابات هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه بیان کرد: همچنین چهار نفر از اعضا نیز به صورت پیامکی استعفا دادند که به آنها تذکر داده شد متن استعفا باید به صورت مکتوب به هیئت مدیره تحویل شود و عدم حضور در این جلسه به منزله غیبت لحاظ می‌شود. همچنین با توجه به اینکه برابر تبصره 2 ماده 29 اساسنامه اعضای علی‌البدل پنج نفر هستند، لکن در صورتجلسه تنظیمی، سه نفر قید شده است، مقرر شد اقدامات قانونی برای حضور دو نفر دیگر از اعضای علی‌البدل از سوی آقای انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه انجام شود.


بیشتر بخوانید: 


طلایی ادامه داد: به واسطه اینکه هیئت مدیره شرایط تصمیم‌گیری درباره مجمع را نداشت، هیئت بازرسی به این موضوع ورود پیدا کرد. بنابراین با توجه به ارسال مجدد نامه هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت ارشاد مبنی بر اینکه هیئت مدیره باید در تمامی شرایط به وظایف قانونی خود عمل کند، طی این جلسه تأکید شد که برگزاری مجمع توسط هیئت مدیره انجام شود و هیئت مدیره در دهم آذرماه پیگیر برگزاری مجمع باشد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی بیان کرد: همچنین به موازات پیگیری هیئت بازرسی و هشت نفر از هیئت مدیره، این موضوع از سوی 85 نفر از اعضای مجمع نیز طی نامه‌ای به هیئت مدیره درخواست شد بنابراین با توجه به ماده 21 اساسنامه، تأکید کردیم تا طی 10 آذرماه مقدمات برگزاری مجمع عمومی برای عبور از این شرایط، فراهم شود.

طلایی اضافه کرد: همچنین پیرو نامه هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی دو نفر به عنوان نمایندگان اتحادیه معرفی شد که مقرر شد آقایان محمد پیلان‌نژاد و اینجانب به هیئت رسیدگی معرفی شوند تا نسبت به هماهنگی و پیگیری برگزاری مجمع عمومی مورخ دهم آذرماه اقدامات لازم را دنبال کنند.

کد

وی ادامه داد: همچنین طی این جلسه مقرر شد هیئت بازرسی گزارش مورد نظر هیئت رسیدگی در نامه شماره 203651/1402 مورخ 12/7/1402 را به صورت مکتوب جهت ارائه به مجمع عمومی تنظیم کند.

طلایی با اشاره به اینکه از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بخشنامه اخیر سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برای اخذ مجوز به منظور دوره‌های مهد و پیش‌دبستانی قرآنی بود، گفت: مقرر شد در این راستا شکوائیه‌ای را اتحادیه به شورای توسعه فرهنگ قرآنی درباره این موضوع و مانع تراشی‌های ادارات آموزش و پرورش برای مؤسسات قرآنی درباره آموزش قرآن به خردسالان ارسال کند.

وی ادامه داد: تهیه نامه و مطالبه اتحادیه از رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی مبنی بر ضرورت افزایش کرسی‌های مربوط به نهادهای قرآنی ـ مردمی و لزوم انتخاب آنان از سوی اتحادیه کشوری و عدم نیاز به تایید مجدد آنان از سوی سایر اعضا شورا، هماهنگی با دستگاه‌های ناظر درباره برگزاری دوره‌های آموزشی، توانمندسازی و تبلیغ و ترویجی با استفاده از ظرفیت بخش مردمی، انجام اقدامات لازم برای مشارکت در طرح‌های حفظ موضوعی با اولویت سبک زندگی قرآنی، آیات مقاومت، عفاف و حجاب طی تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه از دیگر خروجی‌های این جلسه بود.

طلایی با اشاره به متن نهایی لایحه برنامه هفتم توسعه بیان کرد: به نظر می‌آید به جای اینکه لایحه فوق در مسیر حمایت و تقویت فعالیت‌های قرآنی باشد، حداقل در حوزه مؤسسات قرآنی ـ مردمی آنگونه که انتظار می‌رفت، نبوده است. لذا تعدادی مصوبه در این زمینه داشتیم تا بتوانیم مسائل مبتلا به جاری را دنبال کنیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری اظهار کرد: با توجه به روشن شدن ایرادات متعدد در اساسنامه فعلی، مقرر شد کمیته طرح و برنامه با دعوت از صاحب‌نظران و کارشناسان و نظرخواهی از اتحادیه‌های استانی، کارگروهی تشکیل و موارد اصلاحی را احصا و به هیئت مدیره ارائه کند تا در صورت لزوم با تشکیل مجمع فوق‌العاده تصمیم‌گیری شود.

طلایی بر خواسته هیئت مدیره فعلی بر برگزاری انتخابات سالم و انتخاب مجموعه افراد تلاشگر و خدمتگزار به مؤسسات قرآنی، تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha