شورای عالی انقلاب فرهنگی به دنبال شناسایی و رفع مشکلات صنایع خلاق است
کد خبر: 4183693
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

شورای عالی انقلاب فرهنگی به دنبال شناسایی و رفع مشکلات صنایع خلاق است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازدید از نمایشگاه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: میز صنایع فرهنگی در ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی به دنبال شناسایی و رفع مشکلات صنایع خلاق و فناوری‌های نرم است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان، گفت: ما در قالب میز صنایع فرهنگی سعی داریم تا با فعالان حوزه‌های مختلف فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی ارتباط برقرار کرده و مشکلات را شناسایی کنیم تا با روش‌های مختلف سیاست‌گذاری، هماهنگی و راهبری به حل آن‌ها کمک کنیم.

وی در مورد برنامه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه خلاق، گفت: ما سند مربوط به ستاد توسعه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی را در شورا تصویب کردیم که این ستاد ‌در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجادشده و دارد حمایت‌های مادی و معنوی را از فعالان این حوزه می‌کند. اما به نظر من کافی نیست و باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه افزود: ما در سال‌های اخیر با یک نسل جدید، جوان و خوش‌فکری مواجه هستیم که می‌توانند ایده‌شان را به محصولات و خدمات دانش‌بنیان تبدیل کنند. این‌ها یک خلاقیتی در صنایع خلاق و فناوری‌های نرم دارند و لازم است ما از چند جهت از آن‌ها حمایت کنیم.

وی با تشکر از جهاددانشگاهی و پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد، گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی قدم خوبی برای معرفی و نمایش کار این جوانان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه با اشاره به بازدید خود از غرفه‌های مختلف نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه نشانه‌ای از بلوغ نسل جوان ایرانی است که باانگیزه و ایده‌پردازی توانسته‌اند طرح‌های خوبی در حوزه‌های مختلف فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی از خود نشان دهند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: باید بتوانیم از ظرفیت‌های فعالان این حوزه، مخصوصاً آن‌ها که در منزل و به‌صورت‌ اشتغال خانگی، کار می‌کنند، پشتیبانی کنیم..

وی در ادامه گفت: خوشبختانه نوآوری‌های خیلی خوبی در کارها، به‌ویژه در پویانمایی، بسته‌بندی، فروش، بازاریابی محصولات و... مشاهده می‌شود که اغلب موردنیاز سازمان‌ها هستند و باید به آن‌ها ارائه شود تا آن‌ها بتوانند از این محصولات و خدمات را خریداری نمایند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به‌ضرورت پیوند شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان با همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط، گفت: این دستگاه‌ها باید بیایند و این محصولات را خریداری نمایند.

یادآور می‌شود، نمایشگاه معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی از 30 آبان شروع‌شده و تا عصر روز پنجشنبه 2 آذر در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha