پیکر پروانه معصومی در رشت بدرقه شد
کد خبر: 4184635
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

پیکر پروانه معصومی در رشت بدرقه شد

مراسم بدرقه و اقامه نماز پیکر پروانه معصومی، بازیگر فقید سینما و تلویزیون امروز در مجتمع خاتم الانبیا رشت برگزار و برای آرام گرفتن در جایگاه ابدی به تهران منتقل شد.

زنده یاد پروانه معصومی

به گزارش ایکنا از گیلان، مراسم بدرقه و اقامه نماز پیکر پروانه معصومی، بازیگر فقید سینما و تلویزیون به دلیل بارش شدید باران امروز، 7 آذرماه با حضور مسئولان، هنرمندان، فرزند ایشان و اقشار مختلف مردم در مجتمع خاتم الانبیا رشت برگزار و برای آرام گرفتن در جایگاه ابدی به تهران منتقل شد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در این مراسم با اشاره به الگو بودن معصومی هم در جایگاه مادری و هم به عنوان هنرمند، اظهار کرد: مردم عزیز گیلان و همه هنرمندان این خطه از این فقدان متأثر هستند.

وی پروانه معصومی را میهمان گیلان دانست و افزود: زنده یاد معصومی سال‌های سال عاشقانه در گیلان زندگی کرد و در کنار مردم بود، به همین دلیل هنردوستان و هنرمندان استان درخواست داشتند که پیکر ایشان در استان تدفین شود.

استاندار گیلان با اشاره به نقش‌آفرینی معصومی در مستندی با محوریت مادران شهدای این استان گفت: در این مستند دیدیم که ایشان چگونه در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر دنبال خانواده‌های شهدا می‌گشت و از آنان دلجویی می‌کرد.

عباسی با بیان اینکه مردم به‌ویژه هنرمندان گیلانی علاقه دارند که آرامگاه زنده یاد معصومی در این منطقه باشد، تصریح کرد: با توجه به هماهنگی انجام شده از سوی خانواده معصومی، مراسم خاکسپاری در تهران برگزار می‌شود و لذا از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انتظار داریم یادمان پروانه معصومی را در تالار مرکزی رشت که متعلق به جامعه هنری استان است، احداث کند تا بتوانیم یاد و خاطره این هنرمند فقید را که سالیانی در گیلان سکونت داشت، همچنان زنده نگه داریم.

محمد پورجعفری، یکی از هنرمندان تئاتر گیلان نیز در ادامه اظهار کرد: مرحومه یک هنرمند واقعی غمخوار مردم بود، ایشان سالیان سال در گیلان سکونت داشت، قرار بود برای ایشان شکرانه حضور برگزار کنیم اما افسوس که فرصت نشد.

وی از نهادهای فرهنگی استان خواست دست به دست هم دهند و محل اقامت مرحومه معصومی را حفظ کنند و افزود: امیدوارم سردیس ایشان در محل زندگی‌اش ساخته شود و از این محل به عنوان موزه نگهداری کنیم و راحت آن را از دست ندهیم.

این نویسنده، کارگردان و بازیگر هنرهای نمایشی، با بیان اینکه پروانه معصومی دغدغه روستا و روستاییان را داشت، تصریح کرد: ایشان در دیدار با رهبر معظم انقلاب نسبت به کم کاری صدا و سیما در معرفی جایگاه روستا انتقاد کرد و حتی در این دیدار هنرمند اصلی را مادران و بانوان گیلانی که در شالیزار تلاش می‌کنند، عنوان کرد، وی روستا را می‌شناخت و با روستانشینی مأنوس بود.

نسرین بابایی، بازیگر تئاتر و تلویزیون نیز در ادامه با بیان اینکه جبران جای خالی چنین هنرمندان بزرگی امکان‌پذیر نیست، گفت: راه هنر راهی بسیار دشوار و طاقت فرساست. پروانه معصومی نماد هنرمند شریف بود و شریف زندگی کردن خیلی سخت است.

انوش نصرماسوله، هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون نیز در این مراسم، ترک آشیان را سرنوشت مشترک همه انسان‌ها دانست و بیان کرد: به شرافت هنری‌ام شهادت می‌دهم که بانو معصومی هیچ حاشیه هنری نداشت و از نادر هنرمندانی است که به پاکی‌اش سوگند یاد می‌کنم.

نیما معصومی، فرزند زنده یاد پروانه معصومی ضمن قدردانی از حضور مردم در مراسم بدرقه این هنرمند فقید، اظهار کرد: مادرم هم در زندگی شخصی و هم در زندگی هنری‌اش همواره به مردم به دیده احترام و با عشق می‌نگریست و امروز شما با حضورتان پاسخ این عشق و احترام او را دادید.

وی این عشق و احترام را سرمایه هنرمندی از جنس مردم دانست و گفت: خاضعانه و متواضعانه قدردان همه دوستداران مرحومه پروانه معصومی هستم و زنجیره ارتباط مادرم با گیلان و ایران را محکم خواهم کرد.

گفتنی است، زنده‌یاد پروانه معصومی بازیگر سینما و تلویزیون روز گذشته، 6 آذرماه در سن 79 سالگی در یکی از بیمارستان‌های رشت دارفانی را وداع گفت؛ مرحومه معصومی از دهه 70 در روستای طاهرگوراب، شهرستان صومعه سرا ساکن بود.

انتهای پیام
captcha