همایش «فرزندآوری» در بیجار برگزار شد
کد خبر: 4184791
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

همایش «فرزندآوری» در بیجار برگزار شد

همایش «فرزندآوری» با حضور قدیری ابیانه استاد حوزه تربیت خانواده و فرزندآوری و مادران بیجاری به همت اداره تبلیغات اسلامی روز گذشته، 7 آذرماه در بیجار برگزار شد.

همایش فرزندآوری

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی کردستان، حجت‌الاسلام سعدالله جمادیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار روز گذشته، هفتم آذرماه در همایش فرزندآوری که در شهرستان بیجار برگزار شد، گفت: همایش فرزندآوری در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مسئله جوانی و افزایش جمعیت و اهمیت این موضوع برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جمعیت یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت به شمار می‌رود، افزود: باید کاستی‌های گذشته در مورد جوانی جمعیت جبران شود و در این رابطه اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار با حضور بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی فعالیت خود را در سطح این شهرستان آغاز کرده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: ترغیب جوانان به ازدواج، تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری بیشتر، تبیین نگاه‌های دینی در خصوص محوریت ازدواج و فرزندآوری و تغییر سبک زندگی از هدف‌های مهم در برگزاری این همایش بود.

محمد حسین قدیری ابیانه، استاد حوزه تربیت خانواده و فرزندآوری نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه فرهنگ ایرانی، همچون اسلام، خانواده را نهادی مقدس دانسته و اهمیت ویژه‌ای به فرزند و فرزند داده است، گفت: خانواده مهم‌ترین بستر برای پرورش فرزند و تربیت این میوه‌های زندگی است.

وی با اشاره به آیات قرآن، مبحث فرزندآوری را یکی از مباحث حائز اهمیت در شرایط کنونی دانست و افزود: فرزند صالح نور چشم پدر و مادر بوده و در دنیا و آخرت یار و یاور والدین خود است و تربیت درست یکی از مهم‌ترین مباحث فرزند آوری است.

این استاد حوزه تربیت خانواده و فرزندآوری بیان کرد: رسانه‌های غربی در راستای کاهش فرزندآوری محور فعالیت خود را به تنزل جایگاه مادری، سقط جنین و تک فرزندی به کار گرفته‌اند و با توجه به تبلیغات گسترده، این سه محور در داخل کشور نفوذ کرده است.

وی با بیان اینکه موضوع تک فرزندی آسیب‌های جدی را برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند، ادامه داد: تک فرزندی بین ۲۰ تا ۲۷ آسیب به خانواده و به خصوص فرزند وارد می‌کند که باید با آگاه‌سازی مردم توسط مبلغان و روحانیون و سایر افراد تأثیرگذار در جامعه از بروز آن خودداری کرد.

قدیری ابیانه گفت: باید فرهنگ فرزندآوری را بین مردم تقویت کنیم تا از بحران جمعیت و کاهش نرخ جمعیت خارج شویم؛ به همین منظور می‌توان گفتمان‌سازی جمعیت را همزمان با برپایی مراسم مذهبی، اعیاد و مجالس روضه اهل بیت (ع) شروع کرد.

وی ضمن تشریح عوارض فراوان تک فرزندی افزود: اگر خانواده‌ها بدانند چه عوارض دراز مدتی از نظر روحی و روانی در استقبال تک فرزندان است تحت هیچ شرایطی راضی نخواهند شد چنین ظلمی در حق آنان روا دارند.

این استاد حوزه تربیت خانواده و فرزندآوری اظهارکرد: غرب باعث شده ارزش‌ها تغییر کند نگاه ما نسبت به زندگی تغییر پیدا کند به گونه‌ای که از سادگی به سوی تشریفاتی البته پوچ می‌رویم این تغییر رویه منجر به تغییر سبک زندگی شده و بر تمام زوایای زندگی ما تأثیر سو می‌گذارد.

انتهای پیام
captcha