کسی شهید می‌شود که شهیدگونه زندگی کرده باشد
کد خبر: 4184860
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
در پنجمین کنگره ۲۵۰ شهید دانشجوی مازندران مطرح شد

کسی شهید می‌شود که شهیدگونه زندگی کرده باشد

روایتگر هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه مقام شهادت را به هرکسی نمی‌دهند، گفت: به قول شهید سپهبد سلیمانی، کسی شهید می‌شود که شهیدگونه زندگی کرده باشد.

سردار محمد احمدیان، روایتگر هشت سال دفاع مقدس،به گزارش ایکنا از مازندران، پنجمین کنگره ۲۵۰ شهید دانشجوی استان مازندران با عنوان «سلوگ گمنامی» و با محوریت شهید شاخص بسیج دانشجویی کشور، شهید «حبیب‌اله افتخاریان»، شامگاه سه‌شنبه، هفتم آذرماه با حضور مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه مازندران، رئیس دانشگاه مازندران، مسئول بسیج دانشجویی کشور و استان، خانواده معظم شهدای والامقام دانشجوی استان و دانشجویان دانشگاه مازندران در مسجد امام جعفر صادق(ع) پردیس دانشگاه مازندران برگزار شد.

سردار محمد احمدیان، روایتگر هشت سال دفاع مقدس در این آیین با بیان اینکه مقام شهادت را به هر کسی نمی‌دهند، به قول شهید سردار سپهبد سلیمانی، کسی شهید می‌شود که شهیدگونه زندگی کرده باشد.

وی افزود: چند ژنرال در دوره جنگ آمده بودند که برای آن‌ها خاطره تعریف کنیم. من هم قصه دانشجویی شهید محمد فاضل را برای آن‌ها تعریف کردم. آن وقت‌ها بعثی‌ها به هویزه حمله کردند و خیانت بنی‌صدر و مسائل مختلف در آن روزهای نبرد موجب شد رزمندگان در هویزه محاصره شوند.

سردار احمدیان در ادامه به بیان خاطره شهید حسین برهانی، پرداخت و بیان کرد: شهید حسین برهانی، فردی که پدرش مولتی میلیاردر بود و همه اسباب معیشت را برای فرزندش در حد اعلا مهیا کرده بود، ولی او راه دفاع مقدس را در پیش گرفت و به شهادت رسید.

روایتگر هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه در سقوط فاو به فرمانده گفتم رزمندگان به شهادت رسیدند فقط ما ۱۱ نفر ماندیم، اظهار کرد: فرمانده گفت که مقاومت کنید، بعد از مدتی که ۹ نفر به شهادت رسیدند من مدارکم را در خاک پنهان کردم و وقتی به فرمانده وضعیت را اطلاع دادم، به ما گفت فرار کنید، هر چند در تیررس دشمن بودیم، اما به دستور فرمانده فرار کردیم، هنور لباس آن روز را که فرار کردیم در خانه دارم؛ تیر بدون برخورد با بدنم به یقه لباسم خورد و توانستیم از دست بعثی‌ها فرار کنیم، گویی لایق شهادت نبودیم.

وی در پایان خطاب به دانشجویان گفت: شما دخترها و پسرها تا آن روز که صدای «انا المهدی» را از خانه خدا بشنویم پیرو و مطیع تابع محض ولی فقیه باشید و هیچ‌گاه در خانه اهل بیت(ع) را گم نکنید.

یادآور می‌شود، این نشست از سوی بسیج دانشجویی استان مازندران با همکاری دانشگاه مازندران، صدا‌وسیمای شبکه تبرستان، سپاه کربلا و بنیاد شهدی و امور ایثارگران مازندران برگزار شد.

انتهای پیام
captcha