بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن و عترت در دانشگاه آزاد کرج برگزار شد
کد خبر: 4185738
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن و عترت در دانشگاه آزاد کرج برگزار شد

بیست‌وهشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در بخش معارفی به‌صورت کتبی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.

قرآن کریم

حجت‌الاسلام والمسلمین امیر ابراهیم‌زاده، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: بیست‌وهشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در بخش معارفی به‌صورت کتبی روز یکشنبه، 12 آذرماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این آزمون در بخش کتبی در دو سطح استادان و دانشجویان برگزار شد، افزود: تعداد داوطلبان در بخش‌های مختلف این آزمون 580 نفر بوده که از این تعداد 280 نفر دانشجوی پسر و مابقی دختر بودند.

این مسئول با بیان اینکه سبک زندگی ایرانی اسلامی، معارف نهج‌البلاغه، حفظ فرازهای نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه، حفظ فرازهای صحیفه سجادیه از جمله مواردی بود که دانشجویان در این آزمون انتخاب کردند، گفت: استادان نیز در دو رشته سیره معصومان(ع) و سبک زندگی اسلامی با هم به رقابت پرداختند.

ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه تفسیر و ترجمه قرآن کریم، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، سیره معصومان(ع)، حفظ و مفاهیم احادیث معصومان(ع)، احکام و پرسمان معارفی از جمله ۱۲ رشته آزمون کتبی دانشجویان بود، توضیح داد: مسابقات سراسری قرآن و عترت شامل دو بخش دیگر با عناوین آوایی(شفاهی)، هنر و ادبیات دینی نیز است که در بخش آوایی قاریان و حافظان و مداحان به رقابت پرداختند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد البرز با تأکید بر اینکه نفرات برتر این دوره از مسابقات به مرحله استانی و سپس به مسابقات کشوری و در نهایت به مرحله ملی راه پیدا می‌کنند، گفت: در بخش هنر و ادبیات دینی و پژوهشی آثار هنری و ادبی و پژوهشی داوطلبان در ۲۲ رشته جمع‌آوری و در یکی از واحدها داوری شده و به آثار برتر جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha