دو نویسنده همدانی جایزه بین‌المللی «شهید سلیمانی» لبنان را دریافت می‌کنند
کد خبر: 4185989
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

دو نویسنده همدانی جایزه بین‌المللی «شهید سلیمانی» لبنان را دریافت می‌کنند

دو هنرمند همدانی نامزد دریافت جایزه بین‌المللی شهید سلیمانی لبنان شدند که اختتامیه این جشنواره ماه آینده همزمان با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در لبنان برگزار خواهد شد و از این دو نویسنده نیز تقدری می‌شود.

مونا اسکندری نویسنده همدانیمونا اسکندری، نامزد دریافت جایزه بین‌المللی شهید سلیمانی و نویسنده همدانی، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: مسابقه جایزه بین‌المللی شهید سلیمانی به مدت سه سال است که در لبنان برگزار می‌شود و در سال جاری نیز هنرمندان بسیاری آثار خود را به این مسابقه ارسال کرده‌اند، از بین آثار دریافتی توسط دبیرخانه این مسابقات، یک اثر در زمینه داستان کوتاه به نویسندگی بنده و یک اثر در زمینه فیلم‌نامه کوتاه توسط رقیه کریمی نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

وی با بیان اينکه در اين مسابقات از 14 کشور دنیا آثار دریافت شده است، یادآور شد: اختتامیه این جشنواره تقریبا یک ماه دیگر همزمان با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در لبنان برگزار خواهد شد.

اسکندری تصریح کرد: مسابقه جایزه بین‌المللی شهید سلیمانی لبنان با محوریت مقاومت در رشته‌های مختلف داستان کوتاه، فیلم‌نامه، شعر نو و... برگزار شده است. بنده و خانم رقیه کریمی دو نماینده ایران و جزء ده نفر برگزیده برای دریافت جایزه شده‌ایم. این اتفاق مایه مباهات برای شهر همدان و کشور ایران اسلامی است.

وی تأکید کرد: نهضت ترجمه امر بسیار مهمی برای صدور اهداف دفاع مقدس ایران اسلامی به‌شمار می‌رود و در این راستا چندین سال است که آثارم توسط دوستان لبنانی توجمه و مورد توجه قرار گرفته و در سایت‌های معتبر منتشر شده است. این امر را می‌توان یکی از عوامل مهم در گسترش بیداری اسلامی در سراسر دنیا دانست.

انتهای پیام
captcha