تشکل‌های دانشجویی نسبت به فضای جامعه و دانشگاه دغدغه‌مند باشند
کد خبر: 4186181
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی:

تشکل‌های دانشجویی نسبت به فضای جامعه و دانشگاه دغدغه‌مند باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم گفت: تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان نسبت به فضای جامعه و دانشگاه دغدغه‌مندتر، حساس‌تر و پیگیرتر باشند البته رعایت آداب کنشگری در شأن دانشگاه و محیط علمی و صبر و سعه صدر بیشتر را نیز فراموش نکنند.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز گذشته، 14 آذرماه،  در آستانه روز دانشجو در دیدار با جمعی از دانشجویان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های تبریز، گفت: تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان عزیز نسبت به فضای جامعه و دانشگاه، دغدغه‌مندتر، حساس‌تر و پیگیرتر باشند؛ البته رعایت آداب کنشگری در شأن دانشگاه و محیط علمی و صبر و سعه صدر بیشتر را فراموش نکنند.

وی افزود: همه دانشجویان، دنبال عدالت، آزادی، استقلال و پیشرفت علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشورشان هستند و این خواسته‌ها را دلسوزانه پیگیری می‌کنند.

آل‌هاشم، با اشاره به ویژگی‌های کنشگری سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانشجویان نسل قبل، گفت: دانشجویان دهه‌های ۶۰ و ۷۰ و ۸۰ دغدغه‌های عینی‌تر و ملموس‌تر و واقعی‌تری داشتند و موضوعات و مسائل را صبورانه دنبال می‌کردند.

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی، در ادامه با تأکید بر مطالبه‌گر‌تر و آرمان‌خواه‌تر بودن دانشجویان نسل جدید تصریح کرد: اطلاعات دانشجویان فعلی نسبت به دانشجویان نسل‌های گذشته گسترده‌تر و بیشتر شده است، پس مسائل را عمیق‌تر و گسترده‌تر می‌بینند.

وی در ادامه با اشاره به سبک زندگی دانشجویان امروزی، آن‌ها را مستقل‌تر از وابستگی‌های فکری به دیگران عنوان کرد و گفت: امروزه برخی از خانواده‌ها وابستگی فکری به دانشجوی خودشان دارند.

آل‌هاشم، در پایان با تأکید بر حمایت دانشجویان از اصل مشارکت بالا در انتخابات، ادامه داد: آفتی که تشکل‌های دانشجویی را در ماه‌های نزدیک به انتخابات تهدید می‌کند، مورد سوء استفاده قرار گرفتن، توسط جریان‌های سیاسی بیرون از دانشگاه هست که همیشه به دنبال رسیدن به قدرت در حاکمیت هستند.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار، هفت نفر از دانشجویان به نمایندگی از طرف تشکل‌های دانشجویی به ایراد نقطه نظرات خود در مورد مسائل روز جامعه پرداختند.

انتهای پیام
captcha